Továbbra is zajlanak a tárgyalások a Renault Forma-1-es jövőjéről, a gyártó a következő hetekben fogja eldönteni, hogy a jövőben milyen formában vesz részt a sportban. Jelenleg a Red Bull és a Toro Rosso motorszállítójaként vannak jelen az F1-ben, de felmerült, hogy újra saját csapatot indítanának, sőt a kiszállás lehetőségét sem zárták ki.
A két héttel ezelőtti Monacói Nagydíjon a Renault elnöke, Carlos Ghosn Bernie Ecclestone-nal is találkozott, hogy a gyártó lehetőségeiről tárgyaljanak. A franciák F1-es programját irányító Cyril Abiteboul nem árulta el, miről esett szó a találkozón, viszont elismerte, hogy a jelenlegi F1-es pozíciójuk nem kedvező a vállalat számára.
„Annyit elmondhatok, hogy az új motorszabályok mellett a motorszállítói szerep véleményünk szerint nem működőképes" – mondta a Motorsport.com-nak. „Ahhoz képest, hogy mennyit költünk, motorszállítóként nincs elég hasznunk a részvételből."
Abiteboul szerint muszáj egyre több pénzt költeniük az F1-es projektre, hiszen enélkül esélyük sem lenne utolérni a turbókorszakot egyelőre uraló Mercedest. „Ha a Mercedes nem helyezte volna ilyen magasra a lécet, akkor talán jobban kordában tudnánk tartani a kiadásainkat, és a motorszállítói pozíciónk is ésszerűbbnek tűnne" – magyarázta. „Most olyan nagy a köztünk lévő különbség, hogy muszáj többet költenünk. Ha viszont többet költünk, marketingszempontból többet is szeretnénk visszakapni."
A Renault-nak a Red Bull-lal és a Toro Rossóval is 2016 végén jár le a jelenlegi szerződése. Abiteboul nem zárta ki, hogy a jövőben is folytatódjon az együttműködés, bár elismerte: az új motorszabályok mellett nehezebb helyzetben vannak, mint korábban. A múlt héten egyébként több forrás is beszámolt arról, hogy Barcelonában komoly megbeszélésekre került sor a Renault és korábbi csapata, a Lotus között, és a franciák akár már meg is vehették az enstone-i istállót.
A V6-os turbómotorok bevezetését a Renault egyértelműen támogatta, sőt a hírek szerint ki is szálltak volna a Forma-1-ből, ha nem vezették volna be az új formulát. Abiteboul szerint azonban az új motorokra való áttérést jobban is meg lehetett volna oldani, most ugyanis túl drágának tartja a hajtásláncokat.
„Elméletben jól hangzik, hogy egy olyan motorra váltottunk, amely gazdaságosabban bánik az üzemanyaggal, de néhány tényezőről talán megfeledkeztünk – például a költségek korlátozásáról" – vélekedett. „Biztos vagyok benne, hogy szigorúbb korlátozások mellett kisebb lenne a teljesítménykülönbség a gyártók között."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!