A Michelin motorkerékpáros részlegének sportigazgatója, Nicolas Goubert elárulta, a francia gumigyártót csak akkor érdekelné a Forma-1-es visszatérés, ha biztosan változtatnának a jelenlegi abroncsméreteken. Az F1-es autókra most 13 collos gumikat gyárt a Pirelli, azonban ők is támogatják az abroncsok méretének növelését, már teszteltek is egy 19 collos verziót.
A Pirelli jelenlegi F1-es szerződése a következő idény végén jár le, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ezért már ki is írta a tendert a 2017-es szezonnal kezdődő újabb három évre. A Pirelli már jelezte, hogy biztosan beadja a pályázatát, az F1-ből 2006 után kiszálló Michelin pedig fontolgatja a jelentkezést.
A Michelinnek nem maradt sok ideje a gondolkodásra, hiszen a tervezeteket legkésőbb két hét múlva, június 17-én be kell nyújtani az FIA-nak. Goubert szerint a franciák végül nem fognak jelentkezni, hiszen a jelenlegi szabályok mellett a Forma-1-es szereplés nem illene a profiljukba.
„A Forma-1 filozófiája szöges ellentétben áll a miénkkel" – nyilatkozta a Gazzetta dello Sportnak. „A 13 collos gumikat egyetlen utcai autón sem használják, ezek az abroncsok ráadásul maximum 10 körig tudják a legjobb teljesítményüket hozni. Mi nem ezt a képet akarjuk közvetíteni magunkról."
„Szerintem a Michelin nem is fog pályázatot benyújtani az FIA-nak, inkább a MotoGP-re koncentrálunk" – jelentette ki az igazgató.
Az FIA nem zárta ki, hogy a jövőben változtatnak az abroncsméreteken, erről azonban valószínűleg csak a gumigyártó kiválasztása után születne döntés. Gumiháború biztosan nem lesz 2017-től, hiszen a szövetség ezúttal is egy kizárólagos beszállítóval kötne szerződést.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!