Nico Rosberg végzett az élen a Red Bull Ringen rendezett második tesztnapon, majd fontosnak tartotta kiemelni, hogy az elvégzett munkából, csapattársa, Lewis Hamilton is profitálni fog a soron következő Brit Nagydíjon. „Mindenképpen segít, hogy ma én ülhettem az autóban, de Lewis is ugyanezt a beállítást fogja használni, úgyhogy mindkettőnk számára végeztem munkát – mondta a német, aki Pascal Wehrleint, a csapat tesztpilótáját váltotta, így Hamilton nem ült autóba.
„A legtöbbet a csapat tanulta a nap során, de természetesen én is megtapasztalok ezt-azt, ami mindig hasznos” – tette hozzá Rosberg, aki váltóproblémákkal is szembesült, de a Mercedes szerelői az ebédszünetben elhárították a hibát, így ez nem okozott kiesést. „Silverstone-ra készültünk, úgyhogy egy feszes autót vezettem, ezen kívül csupán néhány mechanikai újítást próbáltam ki. Nagyon várom Silverstone-t, a gyors kanyarok a specialitásai az autónknak.”
A Brit Nagydíj 2013-as győztese 117 kört tett meg szerdán Ausztriában, de ezzel is csak a harmadik legszorgalmasabb pilóta volt. A leghosszabb programot a Toro Rossónál bemutatkozó Marco Wittmann teljesítette, aki a BMW-től kapott jutalomtesztet, miután újoncként tavaly elnyerte a Német Túraautó-Bajnokság (DTM) bajnoki címét. A 25 esztendős pilóta a 4. leggyorsabb körrel kezdett, alig 1 másodperccel lemaradva Rosberg mögött.
„Csodálatos volt az első Forma-1-es autóval töltött tesztnapom” – jelentette ki Wittmann. „Remekül alakult a nap, semmilyen probléma nem merült fel, így rengeteg kört megtettem, nagyon boldog vagyok. A nyakam kissé elfáradt, fáj is, de ha az ember Forma-1-es tesztlehetőséget kap, akkor rögtön ugrik, és nem panaszkodik fájdalom vagy egyéb nyűgök miatt” – magyarázta a tavalyi hungaroringi DTM futam győztese.
Wittmann eredetileg már a 2014-es szezon után tesztelhetett volna a Toro Rossónál Olaszországban, de heves esőzések miatt várnia kellett, most viszont a szigorúan limitált számú tesztnapok ellenére is lehetőséget kapott, és több, mint két versenytávot teljesített a számára teljesen ismeretlen, és a DTM-ben használtaknál jóval bonyolultabb autóval.
„Először a Forma-1-es autó viselkedéséhez kellett hozzászoknom, aztán különböző dolgokat kipróbáltam, és végül teljesítettük a programot a Toro Rossóval” - vázolta. „Az autó sokkal erősebb, ez volt a legnagyobb különbség a DTM-hez képest. Alapvetően a teljesítményhez és a nyomatékhoz való hozzászokás volt a lényeg, alapvetően nagyon elégedett vagyok.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!