Kimi Räikkönen jelenlegi szerződése az idény végén lejár a Ferrarinál, és a hosszabbításról egyelőre nem egyeztek meg. Az istálló főnöke, Maurizio Arrivabene korábban elmondta, 2016-ban is szívesen dolgoznának együtt a finnel, de egyelőre azért nem ajánlottak neki új szerződést, mert a bizonytalansággal járó nyomás alatt jobban teljesít. Bennfentesek szerint azonban a Ferrari komolyan gondolkozik az egykori világbajnokuk leváltásán, és ha nem javul látványosan a teljesítménye, távoznia kell a szezon végén.
A rendszerint az időmérő edzéseken küszködő Räikkönen Kanadában összekapta magát, és ezúttal nem a műszaki problémákkal küszködő csapattársa, Sebastian Vettel, hanem ő állhatott fel a Mercedesek mögé a 3. rajtkockába. A versenyen is jó úton haladt a dobogó felé, de egy váratlanul nagy gázfröccs miatt megpördült a kerékcseréje után, és elvesztette a 3. helyet. A Ferrari vezetősége állítólag dühös volt Räikkönenre, amiért „eldobott" egy dobogós helyezést, de Arrivabene később elismerte, hogy nem sokat tehetett volna a megpördülés ellen. „Minden arra utal, hogy technikai malőr történt. Az adatokból láttuk, hogy brutális volt a gázfröccs" - mondta.
A Ferrari egyik bennfentese szerint azonban a lehető legrosszabbkor történt a megpördülés, hiszen a csapat mostanában „nagyon sokat gondolkozik azon, hogy ki legyen a második pilótájuk 2016-ban." Räikkönen egyelőre nem törődik a jövőjével kapcsolatos híresztelésekkel, és arra koncentrál, hogy a Ferrarival együtt fel tudja venni a versenyt a Mercedesekkel.
„Örülnék, ha legalább egy versenyt tudnék nyerni a szezonban" – mondta Räikkönen, aki idén még csak egyszer, Bahreinben állhatott fel a pódiumra. „Biztos vagyok benne, hogy javulni tudunk, és ha versenyképesek leszünk, el tudjuk kapni a Mercedest. Ehhez viszont időre van szükségünk."
Räikkönen azt is elmondta, a visszavonulása után nem fog hiányozni neki a Forma-1, és nagyon reméli, hogy az öthónapos kisfia, Robin később nem szeretne a nyomdokaiba lépni. „Miután visszavonulok, többé nem szeretnék visszajárni ide" – mondta a paddockról a finn, aki köztudottan csak a versenyzést szereti a Forma-1-ben.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!