Látványos versenyt futottak a Ferrari pilótái, de a pontok tekintetében nem zárták sikeresen a Kanadai Nagydíjat. Sebastian Vettel sorsa már szombaton megpecsételődött, ám a 18. rajthelyből kihozta a maximumot, és az 5. helyen zárt. Kimi Räikkönen viszont lemaradt a dobogóról, mert az első kerékcseréje után váratlanul megpördült a hajtűkanyarból kihajtva, és elvesztette a csatát Valtteri Bottasszal szemben.
A 2007-es világbajnok értetlenül állt az eset előtt. „Ugyanaz történt, mint tavaly” – mondta vállát vonogatva a Sky Sportsnak. „Az edzéseken semmi gond nem volt, de mindkét kivezető körömön furcsa jelenségeket tapasztaltunk. Jött egy óriási gázfröccs, nem tudtam szabályozni” – állította. „Teljesen biztos voltam abban, hogy ezt tavaly egyszer már megoldottuk. Nagyon meglepett, mert az edzéseken szimulációkat is végzünk, máshol nem is voltak ilyen problémáink, erre itt megint előjött” – mérgelődött.
Räikkönen végül mindössze 4,2 másodperccel ért hamarabb célba, mint a 18. helyről induló csapattársa, aki igen eseménydús versenyt tudhat maga mögött. Vettel nem tudott profitálni rajtbalesetből, ezért néhány autó megelőzése után már a 7. körben kiállt kereket cserélni, és nagyrészt tiszta pályán, jó tempót autózva rengeteget hozott az ellenfelein, így mire legfőbb ellenfele, Felipe Massa is kiállt a bokszba, már ő volt előnyben.
Vettel több látványos csatát is megvívott Fernando Alonso, Pastor Maldonado és Nico Hülkenberg ellen. Vele majdnem össze is ütközött, amikor a Force India pilótája megpördült mellette az utolsó sikánban, és le kellett menekülnie előle a bukótérbe. A négyszeres világbajnok a végén a szintén kétszer kereket cserélő Räikkönen nyomába eredt, de esélytelen volt a 4. pozíció megszerzésére.
„Ez volt a legtöbb, amit tehettünk. Kicsit kár érte, mert itt kifejezetten kellemes felállni a dobogóra, és a büntetés nélkül lett volna esélyünk rá. De ilyen az élet, így is jól felzárkóztunk. Az autóval is elégedett voltam, különösen a futam végén, amikor még mindig jó volt a tempónk” – mondta. Az autónk a verseny során egyre gyorsabb lett. Az első körökben nem voltam túl elégedett magammal, mert hiába próbáltam agresszíven vezetni, nem haladtam eléggé. Majd ki kell elemeznem, mit csinálhattam volna jobban, a versenynek abban a szakaszában ugyanis rengeteg időt lehet nyerni – öt, hat, hét másodpercet."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!