Sebastian Vettelt 5 rajthellyel hátrébb sorolták a Kanadai Nagydíj rajtrácsán, valamint 3 büntetőpontot is felírtak a licenszére a montreali sportfelügyelők, mert kiderült, hogy a szombat délelőtti szabadedzésen, a 12-es és a 13-as kanyar között piros zászlók hatálya alatt előzte meg Roberto Merhi Manorját.
A Ferrari német versenyzője ezt nem tagadta, viszont azt állította, látta ugyan a piros zászlókat, de úgy ítélte, a Manor „nagyon lassan" halad, ezért kerülte ki. A szabályok valóban kimondják, hogy ha egy autó „nyilvánvaló technikai hiba miatt lelassul", akkor sárga és piros zászlók mellett is meg lehet előzni, a felügyelők azonban nem fogadták el Vettel érvelését.
A visszajátszásból látszik is, hogy a hátsó egyenesben egy darabig habozott, végül azonban rálépett a gázra a Manor mögött, amely pedig a piros zászlót figyelembe véve nem ment különösebben lassan.
Pedig a tavalyi szezon során kétszer vizsgáltak hasonló vétséget – Daniel Ricciardo és Nico Rosberg is a silverstone-i nyitóedzésen előzött piros zászló hatálya alatt –, és egyik esetben sem osztottak ki büntetést.
Vettel eleve csak 16. lett a montreali időmérőn, mivel már a Q1 elején elromlott az autójában az MGU-H. Bár sajtóértesülések szerint csak az elektronikus vezérlés hibájáról volt szó, nem tudták elhárítani az etap vége előtt, ezért a német versenyzőnek a problémával együtt kellett megpróbálnia továbbjutni a Q2-be.
„A motorunk nem érte el a maximális teljesítményét" – magyarázta. „Emiatt persze rengeteg időt vesztettünk az egyenesekben, amiért nagy kár volt. Így is megpróbáltuk átcsusszani a Q2-be, hogy nyerjünk pár percet, de sajnos nem jött össze. Végül azonban ez sem számított. Nem hiszem, hogy maga motor romlott el, szerintem inkább elektronikai jellegű volt a hiba. Remélem, holnapra meg tudjuk javítani."
Vettel úgy érezte, egyébként jól szerepelhetett volna. „Tudjuk, hogy a Mercedes az időmérőre mindig feltekeri a motorját, ezért amit a hosszú etapokon látunk, az ilyenkor semmit sem ér" – mutatott rá. „Tisztában voltunk vele, hogy gyorsak lesznek, ezen nem lepődtünk meg."
Max Verstappen korábban kiosztott büntetése miatt Vettel előrelépett volna a 15. rajtkockába, így viszont kénytelen lesz a 19-edikről rajtolni, ami súlyos csapás a még megmaradt, eleve halvány világbajnoki reményeire. Egy idén bevezetett új szabály szerint az utolsó rajtkocka az időmérőn részt sem vevő Jenson Buttoné lesz, amennyiben engedélyt kap az indulásra.
A Ferrari másik versenyzője, Kimi Räikkönen viszont a 3. helyről vághat majd neki a Kanadai Nagydíjnak, vagyis végre lehetősége lesz zavartalanul megcsillogtatni a versenytempóját.
„Sajnáltam, hogy a másik autónkkal gond volt, de a futam holnap lesz, és azon egy kicsit erősebbek szoktunk lenni" – mondta. „Ezért remélem, hogy jól fogok rajtolni, aztán meglátjuk, mi sül ki ebből. Eddig azonban minden rendben alakult, még ha nem is ideálisan, hiszen az élre szeretnénk kerülni."
Räikkönen, aki 3 tizeddel kapott ki az előtte végző Nico Rosbergtől, a 3. hely megszerzésével megoldotta a Ferrarit irányító Maurizio Arrivabenétől kapott „házi feladatot", miszerint jobban kell szerepelnie az időmérőkön. Habár a péntek délutáni, az eső miatt lerövidített szabadedzésen futott hosszabb etapokon ő tűnt a leggyorsabbnak, figyelmeztetett rá, hogy „igazán hosszút még senki nem futott a hétvégén, ezért nehéz megítélni, mire számíthatunk."
A Ferrari Kanada előtt három zsetont is kijátszott a motorja fejlesztésére, amely Räikkönen szerint „a várakozásoknak megfelelően" működik. „A szokásos munka folyik, nemcsak a motorral, hanem az autóval és az aerodinamikával is" – mondta. „Mindig próbálunk javulni, ez a megszokott történet."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!