Vágólapra másolva!
Semmit sem változtattak a német autóján, a Q3-ban mégsem tudta felvenni a versenyt a pályafutása 44. pole pozícióját megszerző Lewis Hamiltonnal. Niki Lauda megkönnyebbült Vettel problémái láttán.

A monacói és a Kanadában pénteken elkövetett hibák után szombaton kétség sem fért a Mercedesek első rajtsorához Montrealban, ahol Lewis Hamilton a rajtszámának megfelelő, 44. pole pozíciót szerezte meg az Ezüstnyíl volánjánál, Nico Rosberg pedig bő 3 tizedmásodperces hátránnyal, de Kimi Räikkönen előtt még mindig meggyőző előnnyel hódította el a 2. rajtkockát. A német ezúttal is bosszús volt, Hamilton viszont felszabadultnak tűnt az edzés után.

„Olyan ez, mint egy gokartpálya, azokra a napokra emlékeztet. Itt minden a késői fékezésről szól, én pedig úgy nőttem fel, hogy a legkésőbb fékezők közé tartoztam” – nyilatkozta Hamilton a Sky Sportsnak. „Ma érdekes napunk volt, nem indult valami jól. A harmadik szabadedzésen csak 9 kört mentem, pedig nagyon fontos lett volna a balansz és az önbizalom megszerzése szempontjából, de kétszer is állóra fékeztem a kerekeimet, és tönkrementek a gumijaim, így nem volt elég információnk” – ismerte el.

Hamilton pályafutása 44. pole pozícióját szerezte Forrás: Daimler

Hamilton „nagyon különlegesnek” nevezte, hogy élete első F1-es győzelmének helyszínén szerezte meg 44. pole pozícióját, de figyelmeztetett, vasárnap „mindenképpen” kalandos versenyre számít. „Ha megnézzük itt a korábbi futamokat, soha sem mentek simán, még akkor sem, ha az élen álltam. Rengeteg minden történhet, tavaly is nagyon nehéz versenyünk volt, de az első lépést megtettük a megpördülés és ütközés után.”

A Q3-ig Hamilton és Rosberg szinte fej-fej mellett haladt, a Q2-ben mindössze 2 ezredmásodperc választotta el őket egymástól, a végjátékra viszont a német oldalán nem maradt elég lendület. Rosberg már a rádión is a tapadás hiányára panaszkodott, de a mérnöke akkor még azt mondta, ez a másik gumiszettel javulni fog. Nem így történt, és Rosberg a saját bevallása szerint „vacakul” zárta az időmérőt.

„Kényelmesen éreztem magam, támadtam, aztán a Q3-ban minden rosszra fordult” – panaszkodott. „Gyenge volt a hátsó tapadás. A csapat úgy gondolja, tudják az okát, de utána kell járnunk. Nagyon elkeserítő volt, teljesen elvesztettem a fonalat valamiért, pedig semmi jelentőset nem változtattunk. Az első köröm a Q3-ban még kifejezetten jól is sikerült, a köridő mégsem volt sehol. Jó nagy szívás!”

Lauda leírta Vettelt

Rosberg ezúttal elismerte Hamilton fölényét, de kiemelte, hogy a verseny vasárnap zajlik, így azt sugallta, nem tett le a győzelemről. Niki Lauda, a csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnöke a német teljesítményét is méltatta, a legfőbb dicsérettel azonban Hamiltont illette. „Kissé túlkormányzott volt a végén az autója” – mondta Rosbergről a Sky Sportsnak. „Alapvetően jól szerepeltek, különösen Lewis. Két, mondjuk úgy, építkező nap után abszolút tökéletesen ment, ennél jobb munkát nem is végezhetett volna.”

Az osztrák azt is kijelentette, Vetteltől ezúttal nem tartanak. „Ő balszerencsés volt. Amikor az embernek nincs működőképes autója, úgysem tud beleszólni a küzdelembe” - jegyezte meg.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!