Az idei szezon kezdete óta a hétvégén először lépnek pályára csapatok jelentősen frissített motorokkal. A Kanadai Nagydíjon a Ferrari gyári istállója három zseton felhasználásával fejlesztett erőforrásokkal szerepel majd, a Honda pedig egyelőre kettőt szánt az újítások megvalósítására. Sebastian Vettel Montrealban erről csak annyit tudott mondani, „remélem, jobb teljesítményt” hoz a technikai módosítás.
Amint Vettel elárulta, a céljuk természetesen az, hogy közelítsenek a Mercedeshez, „ez azonban azon is múlik, hogy a többiek mivel állnak elő.” Elismerte: „Hatalmas kihívás elkapni őket, de mindent megpróbálunk, hogy ledolgozzuk a hátrányunkat, és ezen a hétvégén remélhetőleg közelebb is lehetünk hozzájuk” – vélekedett a német, aki az idén eddig egyedüliként tudta legyőzni a Mercedes pilótáit.
Kevésbé tűnik optimistának Vettel elődje, a McLarenhez szegődött Fernando Alonso, aki „nem sok” teljesítmény-növekedést vár a Honda módosított erőforrásától. „A motor tulajdonképpen pontosan ugyanolyan marad ezen a hétvégén, mint Monacóban volt. A kilencből két zsetont használtunk el, de ennek leginkább a megbízhatóság fokozása volt a célja, illetve a problémák, amelyekkel mostanában szembesültünk. A teljesítmény tekintetében pontosan ugyanaz a helyzet, mint eddig.”
A McLaren Jenson Button révén csak Monacóban szerezte meg idei első pontjait, de a wokingiak autói még mindig folyamatosan elromlanak, és a teljesítményük is messze elmarad a stabil pontszerző csapatokétól is. Az elmúlt hetek során Jaszuhisza Arai nyíltan bevallotta, hogy a Honda erőforrása nem elég jó, és fogalmuk sincs, hogy milyen fejlesztési programot hajtsanak végre az előrelépés érdekében.
Az Autosport úgy értesült, hogy hosszabb távon a mostanra elkészült Honda-fejlesztések hozhatnak többlet teljesítményt is, a wokingiak emellett a következő, Osztrák Nagydíjra egy átfogó aerodinamikai csomaggal is készülnek. Erre valóban szükség lehet, mert Alonso az idén először kritikával illette az MP4-30-at is, holott korábban az egész csapat meg volt győződve arról, hogy a McLaren idei autója alapvetően egy jó konstrukció. Monacóban viszont kiderült, hogy ez nem feltétlenül igaz.
„Sokat vártunk attól a hétvégétől, mert a motorerő szerepe Monacóban elég csekély, de nem mentünk olyan jól, mint vártuk, mert a kasztnival is szenvedtünk” – mondta az idén még pont nélkül álló spanyol. „Átfogó ismereteink vannak arról, hogy a mechanikai tapadás terén és az autó aerodinamikai viselkedése kapcsán hol vannak elmaradásaink, úgyhogy sok a teendőnk. Nemcsak az erőforráson kell javítanunk” – foglalta össze, és kitért a megbízhatóság jelentőségére is.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!