Sajtótájékoztatót tartott az FIA elnöke, Jean Todt csütörtökön. Az egykori rali navigátor és csapatfőnök az F1 problémái kapcsán kijelentette, „nem rákos daganattal, hanem fejfájással küzd.” Megvédte a közönség, a csapatok, a pilóták és a jogtulajdonos által is sokat bírált erőforrásokat, de elismerte, hogy akadnak velük gondok is.
„Úgy gondolom, a jelenlegi motorok nagyon előremutóak, de túlságosan drágák” – jelentette ki. „Ezzel kapcsolatban elismerem a felelősségemet, mert nem szabtunk meg maximális árat az ügyfélcsapatok számára. Ezt meg fogjuk oldani. Jobb később, mint soha” – jelentette ki, de azt egyelőre nem tudta megmondani, hogy milyen úton járnak majd el. „Realista vagyok, úgyhogy csakis megvalósítható ötlettel fogunk előállni.”
Todt arra nem tért ki, hogy a jelenleg érvényben lévő szerződéseket hogyan íratnák át, és azt sem tudni, hogy mennyivel csökkenhetne a hajtásláncok évi 20-25 millió eurós ára. A költségek mellett nagy felhördülést váltott ki az is, hogy a versenyzők kénytelenek rendszeresen spórolni az üzemanyaggal és a gumikkal, pedig Todt szerint ezek nem újszerű nehézségek a Forma-1-ben, és a pilóták közül egyébként is csak azok elégedetlenkednek, akik jelenleg nem elég sikeresek.
„Most mindenki azt mondja, hogy az üzemanyag-spórolás, a fékek és a gumik miatt nem jók a versenyek. Én 1993-ban lettem először egy Forma-1-es csapat főnöke. A rádiókommunikáció még nem volt olyan fejlett, mint ma, és csak a csapat meg a versenyző között folyt. Akkor azt gondoltuk, több információt kellene kiadnunk, férjen hozzá a TV is a beszélgetéshez” – magyarázta az FIA elnöke, aki kijelentette: első csapatfőnöki évében is ugyanazokkal a problémákkal szembesültek, mint manapság.
„Ezek nem mostanában merültek fel" - utalt a kritikákra, amelyek szerinte nem újak, csak manapság nagyobb nyilvánosságot kapnak. "Ha a megoldás az, hogy adjunk 5 kg-mal több üzemanyagot a versenyzőknek, akkor legyen így. Egyes pilóták ma búskomorak: ha megkérdezzük őket, boldogok-e, nemmel fognak felelni. Az igazság azonban az, hogy ha őszintén beszélgetünk velük, kiderül, az az igazi bajuk, hogy nem ők nyernek.”
A francia szakvezető a jelenlegi hajtásláncok védelmében kijelentette: egy új szabályrendszer bevezetésekor normális jelenség, hogy az egyik gyártó előnybe kerül a többiekhez képest, de a Ferrari fejlődése láttán úgy véli, stabil előírások mellett idővel a többiek is ledolgozzák majd a hátrányukat.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!