Todt: Az F1 nem halálos beteg, csak fejfájása van

Forma-1, Jean Todt, FIA, Nemzetközi Automobil Szövetség, Red Bull Ring, Osztrák Nagydíj 2014
SPIELBERG,AUSTRIA,22.JUN.14 - FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring. Image shows president Jean Todt (FIA). Photo: GEPA pictures/ Daniel Goetzhaber - For editorial use only. Image is free of charge.
Vágólapra másolva!
Az FIA elnöke úgy véli, az F1 nem halálos beteg, csak fejfájása van, és a legtöbbet kritizált problémák már régen is megvoltak, csak nem kaptak ekkora nyilvánosságot. Jean Todt elismerte: nem tettek eleget azért, hogy az F1-es erőforrások ára ne szökjön az egekbe.

Sajtótájékoztatót tartott az FIA elnöke, Jean Todt csütörtökön. Az egykori rali navigátor és csapatfőnök az F1 problémái kapcsán kijelentette, „nem rákos daganattal, hanem fejfájással küzd.” Megvédte a közönség, a csapatok, a pilóták és a jogtulajdonos által is sokat bírált erőforrásokat, de elismerte, hogy akadnak velük gondok is.

„Úgy gondolom, a jelenlegi motorok nagyon előremutóak, de túlságosan drágák” – jelentette ki. „Ezzel kapcsolatban elismerem a felelősségemet, mert nem szabtunk meg maximális árat az ügyfélcsapatok számára. Ezt meg fogjuk oldani. Jobb később, mint soha” – jelentette ki, de azt egyelőre nem tudta megmondani, hogy milyen úton járnak majd el. „Realista vagyok, úgyhogy csakis megvalósítható ötlettel fogunk előállni.”

Todt olcsóbb motorokat akar Forrás: GEPA Pictures/Daniel Goetzhaber

Todt arra nem tért ki, hogy a jelenleg érvényben lévő szerződéseket hogyan íratnák át, és azt sem tudni, hogy mennyivel csökkenhetne a hajtásláncok évi 20-25 millió eurós ára. A költségek mellett nagy felhördülést váltott ki az is, hogy a versenyzők kénytelenek rendszeresen spórolni az üzemanyaggal és a gumikkal, pedig Todt szerint ezek nem újszerű nehézségek a Forma-1-ben, és a pilóták közül egyébként is csak azok elégedetlenkednek, akik jelenleg nem elég sikeresek.

„Most mindenki azt mondja, hogy az üzemanyag-spórolás, a fékek és a gumik miatt nem jók a versenyek. Én 1993-ban lettem először egy Forma-1-es csapat főnöke. A rádiókommunikáció még nem volt olyan fejlett, mint ma, és csak a csapat meg a versenyző között folyt. Akkor azt gondoltuk, több információt kellene kiadnunk, férjen hozzá a TV is a beszélgetéshez” – magyarázta az FIA elnöke, aki kijelentette: első csapatfőnöki évében is ugyanazokkal a problémákkal szembesültek, mint manapság.

Az üzemanyag-spórolás már csapatfőnökként sem volt ismeretlen számára Forrás: AFP/Evaristo Sa

„Ezek nem mostanában merültek fel" - utalt a kritikákra, amelyek szerinte nem újak, csak manapság nagyobb nyilvánosságot kapnak. "Ha a megoldás az, hogy adjunk 5 kg-mal több üzemanyagot a versenyzőknek, akkor legyen így. Egyes pilóták ma búskomorak: ha megkérdezzük őket, boldogok-e, nemmel fognak felelni. Az igazság azonban az, hogy ha őszintén beszélgetünk velük, kiderül, az az igazi bajuk, hogy nem ők nyernek.”

A francia szakvezető a jelenlegi hajtásláncok védelmében kijelentette: egy új szabályrendszer bevezetésekor normális jelenség, hogy az egyik gyártó előnybe kerül a többiekhez képest, de a Ferrari fejlődése láttán úgy véli, stabil előírások mellett idővel a többiek is ledolgozzák majd a hátrányukat.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!