A Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja szerdán az angliai Biggin Hillben ülésezett, ahol különféle, a sport problémáinak megoldását célzó módosításokat fogadott el. Az FIA közleménye szerint „rendkívül konstruktív" találkozón mindenekelőtt arról döntöttek, hogy első lépcsőben az augusztus végi Belga Nagydíjtól, majd 2016-tól további szigorításokat foganatosítanak a vezetési segédeszközök és a versenyzőknek a rádión adható információk terén, különös tekintettel a nagymértékben automatizált rajtprogramokra.
„Ezeknek az intézkedéseknek köszönhetően
ismét teljes egészében a pilóták fogják irányítani az autójukat,
ami segít izgalmasabbá és kiszámíthatatlanabbá tenni a versenyeket" – írták. Habár Lewis Hamilton nemrég azt állította, ugyanígy vezetne akkor is, ha nem kapna tanácsokat a rádión, sokan azt gondolják, rossz benyomást tesz a közönségre, hogy úgy tűnik, mintha a pilótákat a bokszból távirányítanák.
A Stratégiai Munkacsoport ígéretet tett a motorcseréért járó retorziók rendszerének felülvizsgálatára - már a Magyar Nagydíjtól kezdve eltörölhetik a versenyen a hátrasorolás maradákáért járó időbüntetéseket - , illetve arra is, hogy 2016-tól a kipufogók átalakításával próbálnak javítani a turbók sokak által kritizált, nem elég erőteljes hangján. Az FIA és a FOM felhatalmazást kapott arra is, hogy akár a zsetonrendszer átalakításával dolgozzon ki új szabályokat a hajtásláncok jelenleg erősen korlátozott fejleszthetőségére, valamint az ügyfélcsapatok számára túl magasnak tartott árára vonatkozóan.
Emellett szigoríthatják a próbapadok használatát, illetve
megnövelhetik a verseny teljesítéséhez megszabott 100 kg-os üzemanyaglimitet,
ami hozzájárulhat a motorok teljesítményének növeléséhez. Noha ezt a Pirelli ellenezte, az FIA közleménye szerint az ő egyetértésükkel nagyobb szabadságot fognak biztosítani a csapatoknak a gumiválasztás terén is.
A Stratégiai Munkacsoport felvázolta „a gyorsabb, agresszívebb külsejű" autók megjelenését célzó tervezetet is, amely 2017-től valósulhat meg szélesebb nyomtáv és gumik, valamint új kialakítású szárnyak és padlólemez révén. Bár ez egyesek szerint jelentősen megnehezíti az előzéseket, nagymértékben
növelni akarják az elmúlt években folyamatosan csökkentett leszorítóerőt.
A közlemény kitért rá, hogy „számtalan izgalmas és innovatív ötlet" felvetődött a nagydíjhétvégék formátumának átalakítására is, amelyeket most az FIA és a FOM mérlegel, mielőtt akár jövőre életbe léphetnek. Az egyik elképzelés szerint állítólag szombaton rendeznének egy külön időmérőt és egy sprintversenyt, maga a nagydíj pedig továbbra is vasárnap lenne egy újabb, délelőtti időmérő után.
A már elfogadott módosításokat – például azt, hogy az új motorszállítók, így az idén a Honda, kapnak egy extra motort az első évükben – a jövő héten még az F1 Commissionnek és az FIA Motorsport Világtanácsának is ratifikálnia kell.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!