A Honda végre kihasználhatta a hibrid rendszerét

Forma-1, Magyar Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren
McLaren Honda's Spanish driver Fernando Alonso (R) is helped by staff pushing his car after a trouble on the track during the qualifying session at the Hungaroring circuit near Budapest on July 25, 2015, on the eve of the Hungarian Formula One Grand Prix. AFP PHOTO / ATTILA KISBENEDEK
Vágólapra másolva!
A McLaren a Honda erőforrás maximális teljesítményét használta ki a Magyar Nagydíjon, erősítették meg. A wokingiak az idei legjobb eredményüket érték el, de ehhez inkább az ellenfelek botladozásai kellettek.

Beszerelhette az ajándék motort a McLaren a Magyar Nagydíjon, de a frissített Honda egység az edzéseken nem mutatta látványos előrelépés jeleit, továbbra is megbízhatatlannak és lassúnak bizonyult. A futamon aztán Fernando Alonso az 5., Jenson Button pedig a 9. helyen ért célba, így a rengeteg büntetésnek, balesetnek és kiesésnek köszönhetően először szerzett mindkét autójuk pontot a 2015-ös szezon során.

A futam után Jaszuhisza Arai, a Honda F1-es projektjének vezetője az F1i-nek megerősítette, hogy a Hungaroringen végre tényleg csúcsra járathatták az erőforrásukat. „Igen, teljesen, tökéletesen” – mondta. „Nem voltak korlátozások, megszorítások, és ezt remek volt látni. Jól be tudtuk vetni (a visszanyert energiát), és a visszatáplálás is igen jól működött. Teljes erőbedobással működött minden, ami remek volt” – foglalta össze.

Arai elégedett Forrás: LAT Photographic/Honda

Arai az Autosportnak elismerte, hogy vasárnap „egy magasságos erő” segítette őket a kettős pontszerzéshez, amit „nagy-nagy szerencsével” értek el, de kiemelte, hogy Alonso szombati műszaki problémájától eltekintve minden rendben működött a Hungaroringen. „Szombaton nagyon csalódott voltam, de vasárnapra változás állt be, és remek helyzetbe kerültünk” – összegzett a japán szakember.

Méltatta a szombati időmérőn igazi hőssé váló Alonsót, akit „fantasztikus, remek versenyzőnek” tart, és a vasárnapot „tökéletesnek” nevezte a Honda szempontjából. „A hétvégén az erőforrás adatai rendben voltak, bár szombaton akadt egy kis problémánk, de most már minden tökéletes” – mondta Arai, arra azonban nem tért ki, hogy Alonso a Safety Car fázis utáni 20 kör alatt is összeszedett 49 másodperc hátrányt.

Alonso az időmérőn hőssé vált, az autója nem Forrás: AFP/Attila Kisbenedek

Amennyiben a Honda erőforrása jelenleg tényleg ennyit tud, akkor igen jelentős lemaradásban lehetnek még a gyengélkedő Renault-hoz képest is, a Mercedes és a Ferrari hajtáslánca pedig továbbra is külön kategóriát képvisel hozzájuk képest. Ez még látványosabb probléma lehet a teljesítményre érzékeny spái és monzai pályán, de Arai azt ígérte, további javulás várható a nyári szünet után.

„Az üzemeltetés tekintetében nagyon jól állnak a dolgok, úgyhogy még több erőt szabadítunk fel Spában és Monzában, a két erőpályán” – mondta. „Az élen szeretnénk küzdeni, úgyhogy hajszolnunk kell (az ellenfeleket). Nekünk nem lesz nyári szünet. Nyár van, de vakáció nem lesz. Keményen dolgozunk, és bár a csapatoknál leállás lesz, nekünk dolgoznunk kell” – jelentette ki.

Mindent bele

A spanyol Marca közben arról számolt be, hogy a Spában esedékes fejlesztésekhez a Honda várhatóan felhasználja a zsetonjai nagy részét, és az is lehet, hogy akár mindet is elhasználják. Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke azt mondta, 120 lóerő a hátrányuk a Mercedes erőforrásához képest. Boullier azt is kijelentette, nagyobb munkaerő bevetését várja el a Hondától.

„Remélem, hogy a Honda tisztában van a helyzettel, és van tervük az elvesztegetett idő pótlására” – nyilatkozta a japán NHK-nak. „Időt persze nem lehet vásárolni, de munkaerőt be lehet vetni. Ha a Mercedesnek most elég 450 fő, akkor a Hondának 700 kell, hogy felzárkózzunk” – jelentette ki. Korábban Arai pozíciója is veszélybe került, de a Speed Week szerint a japán szakember jó barátja a Honda ügyvezetőjének, és továbbra is élvezi Takahiro Hacsigo bizalmát.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!