A Red Bull az idei legjobb eredményét érte el a Magyar Nagydíjon, ahol egy kaotikus verseny után mindkét pilótájuk felállhatott a dobogóra. Az istálló tanácsadója, Helmut Marko úgy véli, a Hungaroringen „egyértelműen megérdemelték" a 2. és 3. helyet, hiszen az edzéseken is bizonyították, hogy harcolhatnak az élcsapatokkal. A következő versenyeken azonban lényegesen rosszabb eredményekre számít, szerinte ugyanis Magyarországon csak azért szerepeltek jól, mert a pálya tulajdonságai elrejtették a Renault-motor gyengeségeit.
„Spában és Monzában hasonlóan szomorú lesz a helyzet, mint korábban – kivéve, ha esik az eső" – mondta a német Sky-nak a nyári szünetet követő két versenyről. „A motorunk most sem volt jobb, mint máskor, ezen a téren nem tudunk fejlődni. A Renault régóta ígéri az újításokat, de még mindig várunk rájuk."
Marko szerint az idény hátralévő versenyei közül egyedül a szingapúri utcai pályán lehet esélyük arra, hogy a hungaroringihez hasonló teljesítményt nyújtsanak. „Az olyan pályákon lehet esélyünk, ahol a kanyarok többet számítanak, mint az egyenesek. Az autónkat folyamatosan fejlesztjük, és mióta a rövidebb orrkúpot használjuk, egyre jobbak leszünk" – jelentette ki. „Egyre kiszámíthatóbban viselkedik az autónk, a versenyzők is könnyebben tudják kezelni. Spában újabb fejlesztéseket fogunk bevetni, de frissített motorokat sajnos csak Szocsiban kapunk, ezért nem fogunk sokra menni az új alkatrészeinkkel."
A francia motorgyártó nem ért egyet azzal, hogy az elmúlt hónapokban csak a Red Bull autója fejlődött, az F1-es programot irányító Rémi Taffin szerint az ő munkájuk is szükséges volt a mogyoródi eredményhez. „Most kifizetődött, hogy soha nem adjuk fel a küzdelmet. Sokkal megbízhatóbbak a motorjaink, és a teljesítményünk is jobb lett, hiszen az élcsapatokkal tudtunk harcolni" – mondta.
„Tudjuk, hogy még rengeteg munka vár ránk, de az erős eredmény is mutatja, hogy folyamatosan javulunk" – tette hozzá. „Szerintem több verseny is lesz még 2015-ben, ahol dobogóra állhatunk. A Mercedes sem verhetetlen, ha nyomás alá helyezik őket, a többiekkel pedig máskor is tudtuk tartani a tempót."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!