NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 03: Max Verstappen of Scuderia Toro Rosso and The Netherlands during practice for the Formula One Grand Prix of Great Britain at Silverstone Circuit on July 3, 2015 in Northampton, England. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150703-00403 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Enyhe kritikával illette a 17 esztendős Max Verstappent és a Toro Rossót Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója. Az osztrák szerint nem fontosak az edzéseken elért jó eredmények, és az olasz istállónak többet kellene fejlődnie a hétvégék során. Verstappen még sokáig Red Bull-pilóta marad.
Ismét felhívta magára a figyelmet Max Verstappen a Brit Nagydíj pénteki első szabadedzésén elért 3. helyével, a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko mégsem volt maradéktalanul elégedett. Úgy véli, a hétvége későbbi szakaszában jobban kellene teljesítenie a Toro Rossónak, de nem fejlődnek eleget az ellenfelekhez képest.
„Max nagyon jól ment pénteken és szombat délelőtt, az időmérőn és a futamon viszont nem” – mondta az osztrák. „Szombaton valóban balszerencsés volt a műszaki hiba miatt, de sok múlik a tapasztalatlanságán is. Például nem fontos a 3. helyen végezni péntek délelőtt. Alapvetően úgy gondolom, a Toro Rossónak jobban fel kell építenie a hétvégéket.” A holland pilóta vasárnap kiesett a Brit Nagydíjról.
„Sajnos nagyon rövid versenyem volt” – nyilatkozta Verstappen. „Nem rajtoltam a legjobban, és nagyon kipörögtek a kerekeim. Szerencsére az előttem történő baleseteket el tudtam kerülni, de amikor újraindult a verseny a Safety Car-fázis után, hitelen elvesztettem az uralmat az autó hátulja fölött a 2-es kanyarban. Bár csak az első szárny sérült meg, nem tudtam hátramenetbe kapcsolni, és véget is ért a futam számomra. Kár érte, de már nincs mit tenni” – foglalta össze.
Verstappen fiatal kora és rutintalansága ellenére remekül kezdte a szezont, és minden idők legfiatalabb pontszerzője lett. Bár azóta olykor elkövet újoncokra jellemző hibákat, egyre inkább felkelti a rivális csapatok figyelmét is. Hiába, mert Marko a De Telegraafnak elmondta, „értelmetlen” az ifjú holland jövőjéről spekulálni, hiszen több évig érvényes még a Red Bull-lal kötött szerződése, és jövőre is a Toro Rosso pilótája lesz.
Nem lép be a GPDA-ba
A Toro Rosso újonca az idén már többször bizonyította, hogy nem rest önálló véleményének hangot adni. Kijelentette, hogy Kimi Räikkönenhez és Lewis Hamiltonhoz hasonlóan távol tartja magát a versenyzők szakszervezetétől. „A GPDA mottója, hogy ’együtt a versenyzésért’, de amikor a pilóták annyit szidják egymást a sajtóban, akkor miért kellene belépnem? Ha befizetném a tagdíjat, mi értelme lenne? Tényleg azt gondolják, hogy hallgatnának egy 17 éves srácra a nagy egójukkal?”
Közölte, nem érdekli, hogy mások milyen véleménnyel vannak róla, és kritizálta a versenyzői szakszervezet által nemrég készíttetett közvélemény-kutatást, amelyből egyebek mellett az is kiderült, hogy Räikkönen a legnépszerűbb pilóta az F1-ben. „Szerintem az ilyen dolgok értelmetlenek” – mondta. „Sok mindenről szó van, aztán semmi sem történik. Ez évek óta így megy, és ha valami megváltozik, az sem hiszem, hogy a GPDA miatt lenne.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!