Miután a Corriere della Sera arról számolt be, hogy a Ferrari döntött Kimi Räikkönen leváltásáról, akinek a helyére 12 millió euróért kivásárolják a Williamstől Valtteri Bottast, felmerül a kérdés, hogy amennyiben az értesülés helytállónak bizonyul, a grove-i istálló kit igazol le Felipe Massa mellé.
Az olasz sportnapilap szerint
Räikkönen elmozdítása egy legalább négy csapatot érintő lavinát indíthat el a pilótapiacon.
A legesélyesebb jelölt Bottas helyére Felipe Nasr lehet, aki tavaly éppen a Williams tesztpilótája volt: öt nagydíj első szabadedzésén is vezette az autójukat, ezért jól ismerik. És persze az sem mellékes szempont, hogy maga mögött tudhatja a Banco do Brasil támogatását, ami jól jönne a Williamsnek, miután Pastor Maldonado magával vitte a PDVSA-t a Lotushoz.
Bár az újoncok közül Max Verstappenre és Carlos Sainzra irányul a legnagyobb figyelem, valójában Nasr is jó benyomást tett a csapatokra a teljesítményével, hiszen 16 pontot szerzett eddig, míg rutinosabb csapattársa, Marcus Ericsson mindössze 5-öt. Noha az UOL Esportének a hét elején azt állította, „semmit nem hallott" egy esetleges williamses szerződésről, és elkötelezett a Sauber mellett, a múlt hónapban kritizálta a csapatát a visszatérő fékproblémák miatt.
A Globónak ugyanakkor Nasr a Williams kapcsán elismerte, hogy „2014-ben nagyszerű évünk volt együtt,
tehát az ajtó szerintem nyitva áll.
Ki tudja? Lehet, hogy a jövőben adódik nálunk valamilyen lehetőség."
Nasrral a legfőbb gond az lehet, hogy Massához hasonlóan ő is brazil, és a csapatok általában nem szeretnek két, ugyanolyan nemzetiségű versenyzőt szerepeltetni, mert így csak kisebb szponzori spektrumot fedhetnek le. Állítólag a Ferrari is ezért idegenkedett Nico Hülkenberg szerződtetéséről. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy Massának nincs biztos szerződése a Williamsszel 2016-ra, bár ő maga úgy véli, maradni fog, és Bottas távozása a folytonosság fontossága miatt javítaná is az esélyeit.
És hogy mi lesz Räikkönennel? Korábban úgy tudtuk, ő a Ferraritól a hétvégi Magyar Nagydíjig kapott lehetőséget a bizonyításra, de ha már döntöttek a sorsáról, valószínűleg visszavonul, ezúttal végleg – legalábbis többször azt állította, hogy a Scuderia lesz az utolsó csapata, és örülne egy kis „otthoni üldögélésnek" is a sok utazás után. A Corriere della Sera szerint a bejelentés, bármiről szóljon is, augusztus elején várható.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!