Vágólapra másolva!
Rosberg és Hamilton szerint a rajtautomatika betiltása igenis hatással lesz a versenyek elejére, mert sokkal gyakoribbá fognak válni az elrontott startok.

Megoszlanak a vélemények arról, hogy a rajtautomatika betiltása az augusztusi Belga Nagydíjtól kezdve, amiről nemrég döntött a Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja, hoz-e majd érdemi változást. A Mercedes versenyzői azonban úgy vélik, igen, mert érzékelhetően gyakoribbá fognak válni az elrontott rajtok, márpedig ez – ahogy Silverstone-ban is látható volt – át tudja írni a futamok forgatókönyvét.

A próbarajtoknál jelenleg „a csapat meg tudja becsülni a tapadást, illetve a motor nyomatékát. Ha az túl nagy, a kerekek kipörögnek. Ha túl kicsi, nem pörögnek ki, viszont az autó lassan indul el" – magyarázta Lewis Hamilton a Mercedes által szervezett stúdióbeszélgetésben. „A csapat ezért megmondhatja a versenyzőnek, hogy a nyomatékot feljebb vagy lejjebb állítsa."

Spától több lehet az elrontott rajt Forrás: Daimler

„Ezután erre nem lesz lehetőség, magunktól pedig nem tudjuk szabályozni a nyomatékot. Olyan nagy lesz a különbség a próba- és az éles rajt között, hogy biztos sokan el fogják rontani."

A kuplungkart ugyanakkor már eddig is manuálisan kellett felengedniük a pilótáknak, ezért Hamilton szerint „óriási változás" azért nem várható. Nico Rosberg ettől függetlenül üdvözölte az új szabályt, amelyről azt mondta, „még izgalmasabbá fogja tenni a versenyeket, mert az eddiginél is több fog múlni rajtunk."

A két héttel ezelőtti Brit Nagydíjat éppen az tette szokatlanul fordulatossá, hogy mindkét Mercedes rosszul indult, így a két Williams át tudta venni a vezetést, bár a győzelmet végül ennek ellenére sem sikerült megszerezniük.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!