A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt néhány hete elismerte, hiba volt, hogy a 2014-ben életbe lépő motorszabályok kihirdetésekor nem gondoltak az erőforrások árának korlátozására. A gyártók partnercsapatai így 14-17 millió font körüli összegeket költenek a motorokra, ami a kisebb istállóknak egyre nehezebben megfizethető.
Todt elmondta, már dolgoznak egy ésszerű megoldáson, és a jövőben mindenképpen szeretnék elérni, hogy a csapatok olcsóbban juthassanak motorokhoz. A Mercedes főnöke, Toto Wolff azonban úgy véli, a költségcsökkentést nehéz lesz véghezvinni, hiszen a gyártók a jelenlegi szerződéseknek megfelelő bevételekkel számoltak, amikor belevágtak a projektbe.
„A nagy vállalatokra ez óriási hatással lenne, hiszen mielőtt aláírtuk volna a szerződéseket, üzleti esettanulmányt készítettünk, majd megindokoltuk a befektetéseinket" – magyarázta. „A miénkhez hasonló vállalatoknak óriási kihívást jelent, ha ezen a megváltozott körülmények miatt módosítanunk kell."
Wolff szerint nehéz lenne egy olyan megoldással előállni, amellyel sikeresen meg tudnák indokolni, miért származik a korábbinál kevesebb bevételük a motorok eladásából. Ugyanakkor azzal is tisztában van, hogy a kisebb istállók számára rendkívül megterhelő ekkora összegeket fizetni a motorokért, ezért azt ígéri, ők is gondolkoznak egy kivitelezhető megoldáson.
„Nagyon komolyan vesszük az ügyet, hiszen a kis csapatok költségvetésének egy jelentős részét képezi a motorokért fizetett összeg" – mondta. „Tudjuk, hogy ez nagyon fontos, ezért kielemezzük a helyzetet. Megígértük, hogy hamarosan választ adunk arra, mennyire lenne kivitelezhető a javaslat."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!