Az elmúlt hét végén az FIA kiadta a 2016-os előzetes versenynaptárat, amelyben ismét megtalálható az idei menetrendből kidobott Német Nagydíj. Az viszont egyelőre nem nyert megerősítést, hogy a verseny megvalósul-e, és ha igen, melyik pályán. Az elmúlt évek megállapodása szerint most Hockenheim következne, és Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója szerint a Stuttgarthoz közeli pálya vállalni is tudja a futam megrendezését.
„Jövőre ott leszünk Németországban. Száz százalék, hogy a versenyre sor kerül. A költségvetés összeállt, ez tény” – jelentette ki az Independentnek, az idén elmaradt futammal kapcsolatban pedig elmondta: „Bernie (Ecclestone), a Mercedes és a hockenheimi szervezők megpróbáltak segíteni, de nem tudtuk összehozni a büdzsét.” Ennek eredménye lett, hogy sem a Nürburgringen, sem a Hockenheimringen nem lesz a hétvégén F1-es Német Nagydíj.
Tavaly komoly válságba került az F1 Németországban, miután a hockenheimi versenyhétvége látogatottsága annak ellenére is nagyon gyenge volt, hogy a Mercedes pilótái vezették a világbajnokságot, és Nico Rosberg révén győzelemre esélyes pilótájuk is volt a hazai szurkolóknak. Rosberg végül nyert, de ezt sem a helyszínen, sem a TV-ben nem látták annyian, mint a korábbi évek futamait.
Wolff elismerte, hogy a Mercedesre „hatással van a Német Nagydíj elmaradása”, mivel így „nem tudjuk megmutatni az autóinkat a rajongóinknak és a Daimler alkalmazottainak”, de nyomatékosította, hogy „Hockenheim bekerült a jövő évi naptárba, és kétségtelen, hogy lesz is ott verseny, ez teljesen biztos.” Az osztrák menedzser kitért arra is, hogy milyen okok vezethettek az F1 népszerűségének csökkenéséhez, ami az elmúlt időben az RTL nézettségének alakulása alapján visszafordulni látszik.
„Tapasztalható némi fásultság Németországban az F1, és általában a sportok, illetve a nemzeti hősök irányába. (Michael) Schumacher zsinórban ötször nyert, majd Sebastian Vettel négyszer egyhuzamban, aztán a német fociválogatott lett világbajnok. Minden összejött nekik, innen már hova tovább? Talán még jól is jön, hogy az idén nem megyünk.”
A bakui futam feltűnése és a Német Nagydíj visszatérése mellett a versenynaptár további lényeges változása az orosz és a malajziai futam helycseréje. A Szocsiban zajló verseny képviseletében Szergej Vorobyov az R-Sportnak elmondta, az első futam után bármikor vállalni tudják az Orosz Nagydíj lebonyolítását, és reményét fejezte ki, hogy a május 1-jei dátum miatt többen látogatnak majd el Szocsiba a futam kedvéért.
Elégedettségének adott hangot Razlan Razali, a Malajziai Nagydíj ügyvezetője is. „Valószínűtlen, hogy mostanában malajziai F1-es versenyzőt látunk, úgyhogy valamit ki kellett találnunk, hogy a szepangi futam érdekes maradjon” – mondta a Star napilapnak. „Arra gondoltunk, hogy Bernie Ecclestone-nak a Szingapúri Nagydíj előtti időszakot javasoljuk, de az ütközött volna a Hari Raya Haji ünnepnapokkal, úgyhogy jó ez így. Most bő egy évünk van népszerűsíteni a futamot, és alapos munkát fogunk végezni.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!