Véget ért a találgatás Kimi Räikkönen jövőjével kapcsolatban, miután a Ferrari szerdán megerősítette, hogy a 2016-os szezonra is élt opciós jogával, így a 2007-es világbajnok jövőre is Sebastian Vettel csapattársa maradhat. Räikkönen bajnoki győzelmének évében csatlakozott először a Scuderiához, ahol 2009 végéig versenyzett, majd 2014-től tért vissza korábbi munkaadójához, ahol Fernando Alonso, majd Vettel csapattársa lett.
„Az, hogy egy újabb évre a Ferrarinál maradhatok, azt jelenti számomra, hogy az álmom folytatódik” – nyilatkozta Räikkönen.
A Scuderia a családom, és ahogy mindig is mondtam, itt szeretném befejezni a pályafutásomat. Elkötelezettebb vagyok, mint valaha, és köszönetet szeretnék mondani mindenkinek, aki megadta nekem ezt a lehetőséget.
Nagy köszönet jár a Ferrari összes rajongójának is a folyamatos támogatásért.”
Räikkönen 2001-ben csatlakozott az F1 mezőnyéhez a Sauber-istálló versenyzőjeként. Fiatalkora miatt nagy port kavart, de már élete első futamán pontot szerzett, egy évre rá pedig már Mika Häkkinen utódjaként a McLaren-Mercedesben folytatta pályafutását. 2003-ban az utolsó versenyig harcban állt Michael Schumacherrel a bajnoki címért, 2005-ben pedig szintén esélyes volt, de végül 2. lett Fernando Alonso mögött.
A finn pilóta megunva a McLaren-Mercedes gyakori műszaki hibáit, 2007-től Michael Schumacher örökébe lépett, ahol korábbi csapata belharcaiból is profitálva rögtön megszerezte a bajnoki címet, utána viszont romlott a teljesítménye, és 2008-ban alulmaradt Felipe Massával szemben, és 2009-ben is csupán egy győzelmet szerzett a szintén gyengélkedő Ferrarival. A szezon végén csapata kifizette a szerződéséből hátralévő egy évet, és Fernando Alonsót szerződtette a helyére, Räikkönen pedig a Red Bull szponzoráltjaként szerencsét próbált a rali-világbajnokságon.
A 20-as éveiben gyakran bulizó és a promóciós szerepléseket híresen utáló Räikkönent 2011 végén a Williamsszel hozták összefüggésbe, majd a Lotus csapat színeiben tért vissza, és a következő két év során újabb két győzelmet aratott. Kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően rendszeresen dobogóra állhatott, a csapat viszont nehezen fizette ki a finn járandóságát, ezért 2013 végére megromlott a viszonyuk. Ekkor kapóra jött Räikkönen számára, hogy a Ferrari is tartott Alonso távozásától, így ismét leszerződtették a spanyol mellett beszürkült Massa helyére.
A visszatérés egyelőre nem hozta a várt eredményeket, mivel Räikkönen tavaly folyamatosan küszködött az autójával, és csak elvétve tudta felvenni a versenyt Alonsóval. Tíz futam után új csapattársa, Sebastian Vettel is több mint kétszer annyi pontot szerzett nála, de Vettel mégis kiállt Räikkönen megtartása mellett, mert a két pilóta remekül képes dolgozni egymással és a csapat többi tagjával, amit nagyra értékelt Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke is.
Hisszük, hogy Kimi szerződésének meghosszabbítása további stabilitást hoz a csapat számára. Ez vezérelt minket, valamint a Kimi és Seb közötti remek együttműködés.
A mi oldalunkról ez megmutatja, hogy nagy iránta a bizalmunk, és arra számítok, hogy ezt meg is fogja szolgálni” – mondta Arrivabene.
A nyár folyamán olyan hírek láttak napvilágot, hogy a Ferrari a Williams tehetségét, Valtteri Bottast szemelte ki Räikkönen helyére, de úgy hírlik, hogy a grove-iak túl nagy összeget kértek volna a futamgyőzelemmel még nem rendelkező pilótáért, ráadásul a Ferrarinál az is aggodalmat okozott, hogy Bottas az idén nem tud következetesen gyorsabb lenni a Scuderiától korábban menesztett Felipe Massánál.
Felmerült még Nico Hülkenberg szerződtetése is, de két német pilóta nem lett volna ideális a Ferrari számára, és az Autosport korábban azt is megtudta, hogy az olaszok mérnökeit Hülkenberg nem győzte meg, amikor a Sauber színeiben, a Ferrari-motorok révén bepillantást nyerhettek a német adataiba. Szóba került Daniel Ricciardo, sőt Max Verstappen elcsábítása is, az ő szerződésük viszont nem tette lehetővé a Red Bulltól való kilépést.
Räikkönen megerősítése várhatóan befagyasztja a pilótapiacot, mivel az élmezőny csapatainál így minden hely elkelt. Nem valószínű, hogy változás történik a Mercedes, a Williams, a Red Bull és a Toro Rosso háza táján, és a Ferrari, valamint a Sauber is érintetlenül hagyja a felállását. A McLarennél elképzelhető Jenson Button távozása, a Lotusnál egyelőre az a kérdés, hogy a Renault felvásárolja-e a csapatot, a pénzszűkében lévő Manornál pedig gyakorlatilag bármi lehetséges.
Mivel Hülkenberg 2013 után másodszor is lemarad a Ferrari-szerződésről, a német maradhat a Force Indiánál, átigazolhat az újonc Haas csapathoz vagy a Porsche főállású gyári pilótája lehet a sportautó-világbajnokságban, miután az idén meglepetésre rögtön nyerni tudott a Le Mans-i 24 órás versenyen. A jövőre bemutatkozó Haasnál az egyik ülés toronymagas esélyese Esteban Gutiérrez, a Ferrari jelenlegi teszt- és tartalékpilótája.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!