Úgy tűnik, a Mercedes az egyetlen motorszállító, amelynek van esélye arra, hogy büntetések nélkül teljesítse a 2015-ös szezont. Az idei szabályok alapján a csapatok versenyzőként négy motort használhatnak fel büntetlenül, csak a Forma-1-be idén visszatérő Honda kapott engedélyt egy extra erőforrás használatára. A japánok a Renault-val együtt már túllépték a megengedett limitet, és az Autosprint szerint a Ferrari sem ússza meg büntetések nélkül.
Az olasz lap úgy tudja, a Ferrari a szeptember eleji monzai futamon fog bevetni egy módosított motort, amelynek a fejlesztéséhez két zsetont használnak el. Ez Sebastian Vettel autójában már a negyedik motor lesz, viszont biztosra vehető, hogy nem az utolsó, hiszen a Ferrarinak még marad 5 fejlesztési zsetonja az idény hátralevő részére. Az Autosprint szerint az olaszok október végén, Austinban vagy Mexikóban egy újabb motort fog bevetni, így viszont már nem kerülhetik el a büntetést.
A Ferrari technikai igazgatója, James Allison nemrég egy nyilatkozatában is utalt rá, hogy a Ferrari inkább a motor teljesítményének növelésére, nem pedig a büntetések elkerülésére helyezi a hangsúlyt. „Elégedettek lehetünk, hiszen idén nagyot léptünk előre. De még mindig sokat kell dolgoznunk, hogy olyan autónk legyen, amire mindannyian büszkék lehetünk" – nyilatkozta a Magyar Nagydíj után az Auto Motor und Sportnak. „Még rengeteg újítást kell bevetnünk, a kasztnit és a motort is gőzerővel kell fejlesztenünk. A világbajnoki címekért még nem harcolhatunk, de reálisan kell néznünk a helyzetet – ha figyelembe vesszük, honnan jöttünk, elégedettek lehetünk."
A Ferrari üzemanyag-beszállítója, a Shell közben elmondta, egyáltalán nem zavarta őket, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a júniusi Kanadai Nagydíj alatt alaposan átvizsgálta az olaszok üzemanyag-rendszerét. A szövetség arra gyanakodott, hogy a Ferrari – a Mercedeshez hasonlóan – egy trükkös megoldást alkalmazhat, amelynek segítségével a rendszer egy szakaszán megnövelhetik a benzin átfolyási sebességét. Az alapos vizsgálatok végül semmilyen szabálytalanságot nem fedtek fel, de Guy Lovett, a Shell műszaki menedzsere elárulta, egyáltalán nem vették rossz néven az FIA gyanakvását.
„Az FIA azért végezte el a vizsgálatot, mert teljes mértékben illegális lenne, ha az átfolyásmérő szenzor előtti szakaszon extra benzint fecskendeznénk be" – magyarázta. „Ha egy bizonyos üzemanyag-összetevőt teszünk az olajba, van esély rá, hogy az égéstérbe is be fog jutni. Kérdéses, hogy ezzel mekkora előnyhöz lehet jutni – ez egy elég homályos terület, ezért kellett alaposan kivizsgálni, hiszen az FIA be akarta zárni a kiskaput."
„A jövőben is örömmel dolgozunk együtt az FIA-val, mert biztosítanunk kell, hogy a szabályoknak ezt a területét is megfelelően ellenőrizzék" – tette hozzá. „Nekünk nincs mit titkolnunk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!