Vágólapra másolva!
Stratégiai okokból valószínűleg mindkét autójukban motort cserélnek az Olasz Nagydíjra, hogy Szingapúrban nagyobb esélyük legyen dobogóra állni. Horner szerint a Renault nem áldoz elég pénzt az F1-es projektre.

A csapatfőnök Christian Horner elárulta, a Red Bull valószínűleg mindkét autójában kicseréli a motort a jövő hétvégi Olasz Nagydíj előtt, pedig az ő esetükben ez már automatikusan büntetéssel jár. Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat ugyanis már Ausztriában túllépte a megengedett limitet az ötödik motor beszerelésével, arra a futamra mindketten 10 rajthelyes büntetést kaptak.

Ricciardo a vasárnapi Belga Nagydíjat motorhiba miatt adta fel, ezért Hornert a futam után megkérdezték, hogy az ausztrál autójában ki kell-e cserélni az erőforrást a monzai futam előtt. „Szinte biztos vagyok benne, hogy mindkét autónkba új motort szerelünk" – válaszolta a csapatfőnök. „Ha figyelembe vesszük, hány verseny van hátra, elkerülhetetlen, hogy újabb büntetéseket kapjunk. Stratégiai szempontból ez Monzában lenne a legalkalmasabb."

A Red Bullnak ugyanis papíron egyáltalán nem fekszik a nagy motorerőt díjazó olasz pálya, az utána következő versenyen, a szingapúri utcai futamon viszont megismételnék a Magyar Nagydíjon elért dobogós helyezéseiket. „Szingapúrba nem akarunk régi motorokkal utazni – az kockázatos lenne, és azon a pályán újra lehetőségünk lesz villogni" – vélte Horner.

A Red Bull Monzában nem számít kiugró eredményre Forrás: AFP

A Renault-nak pénzre lenne szüksége

Továbbra sem lehet tudni, hogy a Red Bull jövőre is kitart-e a Renault motorjai mellett, vagy felbontják a 2016 végéig érvényes szerződésüket. A csapat az elmúlt másfél évben gyakran kritizálta a franciák erőforrásait, amelyek nemcsak gyengék, hanem megbízhatatlanok is a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest.

Horner szerint az a legnagyobb probléma a Renault-nál, hogy nem tudnak annyi pénzt áldozni a Forma-1-es projektre, mint a riválisaik. „Nagyon jó szakemberek dolgoznak náluk, de úgy érezzük, nincs elég forrásuk" – mondta. „Látjuk, mekkora erőfeszítéssel és elköteleződéssel dolgoznak a Mercedesnél és a Ferrarinál, és ehhez óriási összegek állnak a rendelkezésükre."

„Ez nemcsak nekünk, hanem a Renault-nak is nagy probléma, ráadásul nem engedhetik meg maguknak a gyenge motor miatti negatív reklámot" – tette hozzá.

Horner elmondta, a Red Bull csak akkor fog dönteni a jövőbeni terveiről, ha kiderül, a Renault hogyan tervezi a jövőjét a Forma-1-ben.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!