Nagy tervekkel készült a Force India a 2015-ös szezonra, de miután majdnem csődbe mentek, a legjobbnak tartott Mercedes motor megtartása ellenére is visszaestek. A júliusi Brit Nagydíjon aztán ígéretesen szerepeltek autójuk B változatával, ami a Hungaroringen is gyorsnak bizonyult, de veszélyes műszaki hibák is felbukkantak. Andrew Green, a csapat technikai igazgatója további előrelépéseket ígért.
„Az eddig látott autó a következő futamokon bemutatkozó fejlesztések sorozatának első lépését jelenti” – mondta az Autosportnak. „Az összes lehetőséget Szingapúrig nem fogjuk kiaknázni. Azt a versenyt jelöltük meg a teljes csomag bevetésére. A további újítások között első és hátsó szárnyak, padlólemez, és diffúzor is szerepel, úgyhogy elég sok alkatrész várható. Azt mondanám, hogy a fejlesztések szempontjából az autó félúton jár, és a következő futamok alatt léptéket váltunk.”
Green elismerte, hogy a felújított Force India „nem küszöbölte ki az autóval kapcsolatos összes problémát, és amit a versenyzők kértek, de jelentős lépést tett a megoldás felé.” Hozzátette, hogy céljuk az autó egyensúlyának javítása volt, lehetőleg az összes kanyartípusban. „Egy igen kiegyensúlyozatlan autónk volt, néhány kanyarban túlkormányzott, máshol alulkormányzott volt, úgyhogy ezt egységesre kellett formálnunk.”
A brit szakember azt is hozzátette, hogy akár a 2016-os autóra szánt újítások egy részét is előrehozhatják, és már az idén kipróbálhatják őket. „Ha vannak területek, ahol úgy véljük, áthozhatunk dolgokat a jövő évi autóról a mostanira – és ennek nagy a valószínűsége -, akkor így teszünk. Reméljük, hogy egészen a szezon végéig hozhatunk újításokat, különösen azért, hogy kipróbáljunk ötleteket jövőre. A vége felé sokkal több fejlesztéssel készülünk, mint a korábbi években.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!