Végérvényesen zátonyra futott a Red Bull és a Renault korábban négy egyéni, és négy konstruktőri bajnoki címet hozó együttműködése, erre utal legalábbis, hogy Cyril Abiteboul után a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko is nyíltan beszélt arról, hogy a jelenlegi szerződésük lejárta után 2017-től új partner után néznek, és kizárta, hogy új belépőként a Volkwagen csoporttal működjenek együtt.
„Az erőforrások igen összetett problémát jelentenek” – mondta Marko a Motorsport.com-nak. „Ez nem úgy működik, hogy valaki azt mondja, ’oké, vágjunk bele!’. Három éves előkészítésre van szükség, és egy ilyen döntés súlyos anyagi befektetést is igényel. Ha én egy nagy autógyár igazgatótanácsában ülnék, látni akarnám, hogy merre tart az F1, mik a szabályok, van-e stabilitás. Túl sok a kérdőjel” – magyarázta az osztrák expilóta.
Nyílt titok, hogy a Renault aktívan foglalkozik a Lotus csapat visszavásárlásának gondolatával, hogy ismét gyári támogatású istállóként működhessenek, ami nyilvánvalóan hátrányosan érintené a jelenleg szintén gyári partnernek tekintett Red Bullt. Marko úgy gondolja, jövőre ez még nem okoz jelentős változásokat, de a szerződés lejárta után valószínűleg új beszállító után néznek.
„Minket ez nem érint” – mondta Marko a Lotusszal kapcsolatos pletykák ügyében. „Érvényes szerződésünk van (2016-ra), és ha a Renault úgy dönt, hogy megvesz egy csapatot, vagy ilyesmi, hát csak rajta. A 2017-es szezon egy külön történet. Mindenféle lehetőséget megvizsgálunk. Úgy tartja a mondás, soha ne mondd, hogy soha, úgyhogy mindent áttekintünk” – magyarázta Marko, aki korábban a Ferrari motorokhoz való visszatérést is kilátásba helyezte.
A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne a Red Bull hazai versenyén, Ausztriában kijelentette, akár a legjobb motorjukat is eladnák riválisuknak, de Christian Horner később hitetlenkedve hessegette el a Red Bull-Ferrari együttműködés újraélesztésének gondolatát. A Motorsport.com úgy értesült, hogy a Ferrari informálisan valóban felajánlotta legjobb motorját, de a Red Bull háza tájáról azt is lehet tudni, hogy a két vállalat ellentététől független a Mercedes erőforrásait is szívesen látnák autóikban.
„Ha a Mercedes-Benz Motorsport igazgatójaként nézem a dolgot, és a Forma-1 érdekét tartom szem előtt, azt kell mondanom, ez vonzó lehetőség, mert egy fiatalokat megszólító márka kezdhetne együttműködést egy győztes márkával” – magyarázta Toto Wolff a helyzetet a La Gazzetta dello Sportnak. „Csapatfőnökként persze nem ideális egy olyan ellenfelet erősíteni, ami tudja, hogyan kell győztes autót építeni” – adott kitérő választ az esetleges motorszállítással kapcsolatban.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!