Noha csak ősszel derül ki, hogy a 2017-es idénytől a Pirelli vagy a Michelin szállít-e abroncsokat a Forma-1-es csapatoknak, az olasz gyártó sportigazgatója, Paul Hembery már a két év múlva érvénybe lépő szabályokon gondolkozik. A 2017-es idényre ugyanis jelentős szabálymódosításokat terveznek: az autókat gyorsabbá, agresszívabb kinézetűvé és nehezebben vezethetővé tennék, a változások pedig az abroncsokra is kihatnak majd.
A hátsó gumik szélességét például a jelenlegi 375-ről 420 milliméterre növelik, ami Hembery szerint komoly változást jelent, és időben fel kell rá készülni. „Ha a sportban maradunk, alaposan át kell gondolnunk, hogyan bonyolítsuk le a teszteket" – nyilatkozta a sportigazgató. „A 2017-re tervezett módosítások szerint szélesebb hátsó abroncsokat kell majd gyártanunk, és valószínűleg az első gumikon is változtatnunk kell. Az aerodinamikai terhelés is más lesz."
„Komoly változásokról van szó, ezért nem szeretnénk, ha márciusban, az első barcelonai teszten derülne ki, hogy súlyos gondok vannak a gumikkal" – magyarázta. „Muszáj valamilyen módot találnunk arra, hogy korábban is tesztelhessünk."
A Pirelli évek óta próbálja elérni, hogy több tesztlehetőséghez juthassanak, de az általuk felvetett ötleteket gyakran a csapatok hiúsítják meg. A 2016-os idényre is terveznek kisebb módosításokat, az utcai pályákra például egy olyan abroncsot szeretnének készíteni, amely a jelenlegi szuperlágy gumiknál is lágyabb.
Az Auto Motor und Sport szerint a Pirelli már többször próbálkozott az új keverék tesztelésével, de a csapatok rendre leszavazták a javaslatokat. Ezek között szerepelt egy 30 perces extra edzés a Magyar Nagydíjon, vagy egy plusz tesztnap Abu-Dzabiban. A kisebb istállóknak kedvezne, ha a gumikat a Szingapúri Nagydíj egyik szabadedzésén próbálnák ki, hiszen ez semmilyen költséggel nem járna. Ez az ötlet viszont a nagyobb istállóknak nem tetszik, mert értékes időt veszítenének a felkészülésből.
A Red Bull szerint a gumitesztet nem feltétlenül szükséges idén lebonyolítani, ők januárra, a malajziai pályára szerveznének egy speciális gyakorlást. Ebbe viszont várhatóan a kisebb istállók nem fognak beleegyezni, hiszen szeretnék elkerülni a költséges szepangi kiruccanást.
A Pirellinek azonban egy gumitesztet már sikerült leszerveznie január végére: az összes csapatot meghívták a franciaországi Paul Ricard-ba, hogy a mesterségesen fellocsolható pályán teszteljék a jövő évi esős abroncsokat.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!