SINGAPORE - SEPTEMBER 20: Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing's team prepare his car on the grid before the Formula One Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 20, 2015 in Singapore. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150920-00728 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Jelentős katasztrófaként értékelnék, ha a Red Bull elhagyná a sportot, mert úgy vélik, rengeteget tesznek az F1-ért a pályán és azon kívül is. A Pirelli a két istálló pótolhatósága miatt is aggódik.
A Pirelli „nagyon erősen elgondolkodna”, hogy maradjon-e a Forma-1-ben, ha a Red Bull a szezon végén kivonná a csapatait az F1-ből, jelentette ki Paul Hembery, a vállalat motorsport menedzsere az Autosportnak. A brit „elképzelhetetlennek” tartja, hogy „azonnal pótolható” lenne a Red Bull és a Toro Rosso, még a Haas beszállása esetén sem. „A Red Bull esetében nagyon komoly befektetésről beszélhetünk hosszú évek óta, és nélkülük szerintünk drámaian meggyengülne a sport” - mondta.
Hembery szerint a két szóban forgó istálló „nagyon fontos.” Tisztelik a Red Bull pilótanevelő programját, valamint a pályákon túli aktivitását ist. „Ez egy olyan csapat, amely kilép a Forma-1-en kívülre, és népszerűsíti a sportot. Óriási összegeket fektetnek be, hogy új helyekre jussanak el, és olyan városok utcáira is elvigyék az F1-et, ahol nem rendeznek versenyt, így felkeltik iránta az érdeklődést.”
A brit menedzser nem titkolta, hogy a vállalat szempontjából „szponzorként már e két csapat elvesztésének kockázata is komoly katasztrófa.” Hembery szerint Bernie Ecclestone is „tudja, mi a véleményem, és biztos vagyok abban, hogy a többi szponzor is ugyanígy gondolkodik. A Red Bullnak és Christian (Hornernek) is elmondtuk, hogy nem akarjuk elveszteni a csapatát és a Toro Rossót.”
A BBC közben névtelen informátorokra hivatkozva arról számolt be, hogy a Belga Nagydjon történt defektek óta csapatfőnökök és pilóták is próbálnak nyomást gyakorolni Bernie Ecclestone-ra, hogy 2017-től a Michelin láthassa el a mezőnyt gumikkal, de nem hiszik, hogy az üzleti érdekeket felülbírálhatják a mezőny szempontjai. Az FIA a belgiumi problémák után kérdéseket intézett a Pirellihez, holott korábban már elfogadták a 2017-re vonatozó pályázati anyagukat.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!