Jövőre a Mercedeshez hasonlóan a Ferrari is jelentősen átalakítja a hajtásláncát és az autóját, értesült Autosprint. Habár a technikai szabályok még nem változnak majd jelentősen, a motorszállítók az idei 32 után kapni fognak még 25 zsetont a fejlesztésre. Az olasz lap szerint a Ferrari – miután a múlt hétvégén, Monzában új motort vetett be – az erre a szezonra megmaradt 4 zsetonját ugyanúgy a 2016-os konstrukciója megalapozására fordítja majd, mint azt a Mercedes tette legutóbb.
Noha erre az évre a Ferrari tette előre a legnagyobb lépést a motorszállítójuk közül, még mindig nincsenek az etalonnak számító Mercedes szintjén, ráadásul a hajtásláncuk elrendezése a kasztnira is kihatással van. „Gondolnunk kell az aerodinamikai mérnökökre is" – figyelmeztetett a csapat főnöke, Maurizio Arrivabene. „Ők jelenleg korlátokba ütköznek a fejlesztésekkel a motor méretei miatt. Ha megnézzük a felülről készülő fényképeket, azonnal látszik, hogy a mi autónk hátsó része szélesebb a konkurenciáénál."
A Ferrarinak Monzában, ahol a motorteljesítmény döntő tényező, kényelmesen sikerült legyőznie a Mercedes ügyfélcsapatait, Lewis Hamiltonnal viszont nem boldogult. Nemrég az olasz cég elnöke, egyben a FIAT vezérigazgatója, Sergio Marchionne is azt ígérte, hogy a Ferrari jövőre szintet lép.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!