Már régóta keringenek a híresztelések arról, hogy a Volkswagen csoport az egyik márkájával beszáll a Forma-1-be, a vállalat azonban rendszeresen elhárította az ezzel kapcsolatos kérdéseket. A német Auto Bild most megbízható belső forrásokra hivatkozva mégis arról számolt be, hogy az Audi vezérkara már döntött is a Forma-1-es részvételről, és a 2018-as beszálláshoz csak „néhány aláírás" hiányzik.
Már a szingapúri hétvége pénteki napján felerősödtek azok a találgatások, melyek szerint a Renault-val szakító Red Bullt a VW csoport egyik márkája, jó eséllyel az Audi fogja felvásárolni, de csak 2018-tól fognak szállít majd nekik motort. Az osztrákok előtte két évig a Ferrari erőforrásait használnák, amit a hétvégén Dietrich Mateschitz is „elfogadható megoldásnak" nevezett.
Az Auto Bild hétfőn kész tényként közölte, hogy az Audi fogja felvásárolni a Red Bullt, és 2018-tól már gyári csapatként – az energiaital-gyártó támogatásával – fognak a Forma-1-ben szerepelni. A német portál szerint az Audi vezérkara meghozta a döntést, csak az utolsó simítások hiányoznak a megállapodás véglegesítéséhez. Az Audi sportrészlegének főnöke, Dr. Wolfgang Ullrich a hétvégén mindössze annyit reagált a híresztelésekre, hogy „erről a sztoriról már 20 éve szó van, nincs benne semmi újdonság", de az Auto Bild egy, a gyártónál magas pozícióban dolgozó szakembertől nyilatkozatokat is közölt.
„A marketing-vizsgálatok megint egyértelműen bizonyították a Forma-1 jelentőségét" – idézik a meg nem nevezett forrást. „A szabályváltozásoknak köszönhetően pedig minden feltétel adott ahhoz, hogy újra az F1 legyen az autóversenyzés királykategóriája. Egy márka mindenképpen profitálhat belőle, ha sikeres ebben a szériában."
A McLaren-Honda idei küszködése jól mutatja, milyen nehéz dolga van a Forma-1-be újonnan beszálló gyártóknak, de az Audi szakembere szerint az sem viselné meg túlzottan a gyártót, ha nem lennének rögtön sikeresek. „Számításaink szerint a Forma-1-es szereplés a költségvetés szempontjából nullszaldós lenne" – mondta. „A Közel-Keletről is szállnának be befektetők, a Red Bullnak köszönhetően pedig egy bejáratott, rendkívül sikeres infrastruktúrát vennénk át."
Az F1-be történő beszállás azonban minden bizonnyal azt jelentené, hogy az Audi a német túraautó-bajnokságból (DTM) és a hosszú távú világbajnokságból (WEC) is kiszállna a 2018-as idény előtt. Amikor az Audi képviselőit a hétvégi WEC versenyen erről kérdezték Austinban, annyit válaszoltak, hogy jelenleg teljesen elkötelezettek a jelenlegi sorozataik mellett, és „a 2016-os idényre már építjük az autóinkat."
A német lap szerint az Audi F1-es projektjét a Ferrari korábbi csapatfőnöke, Stefano Domenicali irányítaná. Az olasz tavaly került az Audihoz, és rögtön készíttettek vele egy megvalósíthatósági tanulmányt az F1-es részvételről. A forrásuk elmondta, hogy egy ütőképes istálló felépítéséhez több neves szakembert is szeretnének átcsábítani, de a Red Bull-lal ezen a téren is jól járnának.
Kérdés, hogy a VW-csoportot érintő, várhatóan rendkívül költséges botrány, amely a napokban tört ki az Egyesült Államokban, nem fogja-e megtorpedózni az Audi F1-es ambícióit.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!