Vágólapra másolva!
Az általa irányított Formula One Management közleményben biztosította támogatásáról a Forma-1 gumiszállítóját, megköszönve nekik azt is, hogy termékeik lehetőséget teremtenek az izgalmas versenyekre.

Bírálatok sokasága zúdult a Pirelli nyakába a Belga Nagydíjon bekövetkezett két defekt miatt, így a Forma-1 hivatalos gumiszállítójánál bizonyára különösen örülnek, hogy a hétvégi monzai verseny előtt dicsérő szavakat is kaptak. Ezek a sportág kereskedelmi jogainak tulajdonosától, a Bernie Ecclestone által vezetett Formula One Management-től (FOM) érkeztek, amely közleményben állt ki a mezőnyt 2011 óta kiszolgáló gyártó mellett.

"Továbbra is teljes mértékben megbízunk az abroncsaik biztonságában és minőségében" - jelentették ki. "A Pirelli határozott iránymutatást ad a résztvevőknek a gumik teljesítményének esetleges korlátairól. A résztvevőknek célszerű megfogadni a szakértők tanácsait a stratégiájuk meghatározásakor, és amennyiben eltérnek attól, azt saját felelősségükre teszik."

"Elégedettséggel tölt el bennünket, hogy a Pirelli nem hibázott a gumikkal kapcsolatos incidenseknél a Belga Nagydíjon."

Nem mindenki szidja a Pirellit Forrás: Studio Colombo/Pirelli

A hivatalos gyártó a héten hozta nyilvánosságra a részletes vizsgálatának eredményét, amelyben arra a megállapításra jutottak, hogy Nico Rosberg és Sebastian Vettel spái defektjét is törmelékek okozták. Előbbi a péntek délutáni szabadedzésen, utóbbi a futam végén történt, és csak a szerencsén múlt, hogy mindkét eset nagyobb bukás nélkül végződött.

Bár ezúttal nem az vezetett gumiproblémákhoz, hogy egyes csapatok túl messzire merészkedtek bizonyos paraméterek beállításával, és az abroncsok szerkezetét is rendben találták, a biztonság kedvéért a Pirelli az első verzióhoz képest nagyobb minimális guminyomást és kisebb kerékdőlést ajánl az Olasz Nagydíjra a csapatoknak. Azt, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) végül milyen határértékeket fog rögzíteni, várhatóan a pénteki edzésnap végén derül ki. Emellett az aszfalt takarítására is nagyobb figyelmet fognak fordítani.

A zűrök azért sem jöttek jól a Pirellinek, mert a Michelin személyében vetélytársuk akadt a gumiszállítói tenderen, amely a 2017-től kezdődő hároméves időszakra vonatkozik. A FOM ugyanakkor méltatta a jelenlegi beszállítót, amiért – a hivatalos kéréshez igazodva – olyan abroncsokat gyártanak, melyeknek élettartama nem túl hosszú, így változatosabb lehet a csapatok taktikai repertoárja.

"Köszönjük, Pirelli, hogy segítenek izgalmasabbá tenni a futamokat a szurkolóknak" - írták, hozzátéve: tisztában vannak vele, hogy képesek lennének tartósabb gumikat is előállítani.

Bizonyos pályákon azonban előfordul, hogy az aktuális keverékek jól bírják a strapát, és egyetlen kerékcserével is lehetséges a táv teljesítése.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!