Megint az F1-ből való kiszállással fenyegetőzik a Red Bull, a maradásuk feltételeként azt szabták, hogy hozzájuthassanak a Ferrari legjobb erőforrásához 2016-tól. Ez korábban úgy tűnt, nem ütközik akadályba, de a Red Bull követelése láttán világossá vált, hogy a helyzet nem egyértelmű. Bernie Ecclestone is elárulta, hogy az olasz vállalat berkein belül nincs egyetértés azzal kapcsolatban, hogy jó ötlet-e belemenni abba, amit a Mercedes nemrég utasított el.
A Ferrari elnöki tisztjét betöltő Sergio Marchionne álláspontjával kapcsolatban Ecclestone az Autosportnak elmöndta, „a Forma-1 érdekében örömmel hozzájárulna, hogy a Red Bull ismét versenyképes erőforrást kapjon, de nem akar kárt okozni a saját csapatának sem. Ha a Red Bull (jobb) motorhoz jut, nyilvánvalóan erősebbek lesznek. Ez egy magától értetődő aggodalom, megrémült attól, hogy felbosszantja a saját csapatát.”
Ecclestone szerint „most Sergiónak kell határoznia a kérdésben, és biztos vagyok abban, hogy hamarosan vagy így vagy úgy eldől, mi lesz.” Az F1 befolyásos üzletembere úgy véli, a helyzeten „a Red Bull szingapúri teljesítménye nem segített sokat”, hiszen a vártnál gyengébben szereplő Mercedes helyett a még Renault motorokat használó Red Bull pilótája, Daniel Ricciardo futtatta meg Sebastian Vettelt a győzelemért. Ecclestone viszont nem hiszi, hogy a Scuderiának aggodalomra lenne oka.
„A Ferrarinál azt fogják mondani, ’mi lett volna, ha a mi motorunkkal mennek?’, hiszen a Red Bull úgy is kihívást jelentett számukra, hogy jelentősen elmarad a motorjuk teljesítménye az övéktől. A Ferrarit aggasztja, hogy ugyanolyan erőforrása lehet a Red Bullnak, mint nekik. De őszintén szólva én nem hiszem, hogy ezen rágódni kellene, mert a (szingapúri) futam a versenyzőkről szól, és plusz 40 lóerő sem okozott volna nagy különbséget” - jelentette ki.
Miután a Red Bull saját hírportálján, a Speedweeken keresztül üzent, hogy kiszállnak, ha 2015-től nem kapják meg az aktuális Ferrari motort, Helmut Marko, a vállalatot vezető Dietrich Mateschitz motorsport-tanácsadója is megerősítette, hogy az Abu-Dzabi Nagydíj után lehúzhatják a rolót az F1-ben. „A lehetősek között szerepel az F1-ből való kiszállás is” – mondta Marko az F1.com-nak. „Igen, ez is egy forgatókönyv. Ha nem jutunk olyan motorhoz, amellyel az élen versenyezhetünk, inkább befejezzük.”
Marko szerint nem zavarná őket, ha a hardver néhány lóerővel gyengébb lenne a gyári változatnál, de ragaszkodnak ahhoz, hogy a szoftverek és az üzemanyag terén is ugyanazt használhassák, amit a Ferrari. Kijelentette: „Versenyképes motor nélkül a Red Bull Racingnek nincs jövője az F1-ben”, és hozzátette, hogy ez „Mateschitz úr véleménye. Tudja, hogy ugyanannyiba kerül az élen versenyezni, mint a ’prémium középmezőnyben’, ahol most vagyunk. Ezt nem hajlandó még egy évig folytatni.”
Az osztrák expilóta szerint Monzában tárgyaltak Marchionnéval, de egyelőre nem állapodtak meg vele, és az sem biztos, hogy az esetleges együttműködés érintené a Toro Rossót is - bár „ez lenne az ideális helyzet, a szinergiák és a költségek tekintetében sok értelme lenne.” A VW-vel kapcsolatos pletykákról megjegyezte, nem hiszi, hogy a németeknek lenne kész tervük a motorra vonatkozóan, ezért „most ez az egész csak jóslás a kristálygömbből.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!