A négy motorszállító közül a Mercedesnek maradt a legkevesebb, 7 fejlesztési zsetonja a 32-ből a szezon idejére. A tartalékhoz az első tizenegy futamon nem nyúltak hozzá, Monzában viszont kiderült, hogy a versenynaptár leggyorsabb pályáján rendezett Olasz Nagydíjra egyszerre kijátszották az összeset.
Ez azt jelenti, hogy Lewis Hamilton és Nico Rosberg – akik 2-2 egységgel teljesítették az idény eddigi részét, míg a McLaren pilótái már 8-8 belsőégésű motort használtak fel – jelentősen átalakított, teljesen új hajtáslánccal vághatnak neki a hétvégének. Habár az Auto Motor und Sport úgy tudja, a változtatások zöme már a 2016-os fejlesztéseket alapozza meg, valamint a Petronas Monzától bevetett új üzem- és kenőanyagaihoz igazodik, valószínűleg lóerőket is hoz a Mercedes konyhájára.
Egyelőre azonban csak a gyári csapatéra, a Williams, a Lotus és a Force India ugyanis továbbra is a régebbi specifikációt fogja használni, bár elképzelhető, hogy később ők is megkapják majd az újat.
Az elmúlt hetekben a Ferrari főnöke, Maurizio Arrivabene célzott rá, hogy noha nem építenek „szupermotort" a hazai pályájukra, ők is kijátszhatnak pár zsetont Monzában, ám egyelőre nem világos, hogy ez valóban megtörtént-e. Ők eddig egyszer, a Kanadai Nagydíjra végeztek el egy 3 zsetonba kerülő fejlesztést, így eddig 7 volt nekik a talonban – ugyanannyi, mint amennyi a Mercedesnek Monza előtt.
A német lap azt írja, a Ferrari most legfeljebb 3 zsetont játszik ki – ez gyakorlatilag garantálja, hogy az idén még büntetésekkel kell számolniuk motorcsere miatt, hiszen Monzában mind Sebastian Vettel, mind Kimi Räikkönen már a negyediket, tehát az utolsót fogja megkapni a hajtáslánc-elemekből. Ha a Ferrari nem akarja veszni hagyni a megmaradt 4-7 zsetonját, legalább egy ötödik motort be kell majd szerelnie az autóiba valamikor.
A Honda szintén Montrealban használta fel az első 2-t a szezon elején rendelkezésére álló 9 közül, de mint utóbb kiderült, Spában további 3-at bedobott az asztalra, vagyis már csak 4-ből gazdálkodhat a szezon végéig. Mivel Monzában a motorerő a legfontosabb, erre a hétvégére a versenyzők többségéhez hasonlóan Fernando Alonso és Jenson Button is vadonatúj hajtásláncot kap, amiért büntetéssel kell számolniuk a Spában begyűjtött rekordnagyságú, összesen 105 helyes hátrasorolás után.
Lemaradása ellenére a Renault-nak maradt a legtöbb, 12 zsetonja a szezon idejére, ebből azonban kivárásra játszva eddig egyet sem használtak fel a fejlesztésekhez, ami erősen frusztrálta a Red Bullt. Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat szintén új, de régi specifikációjú motort kap erre a hétvégére, mert a csapat inkább a gyors Monzában vállalja be a büntetéseket, mint Szingapúrban, ahol a pálya kanyargós vonalvezetésének köszönhetően dobogós eredményben reménykednek.
A McLaren spái példáját követve, és kihasználva, hogy a versenyen már nem kell további büntetésektől tartania, ezúttal a Red Bull is többször cserélhet majd motort a hétvége folyamán, akár pénteken és szombaton is. Az első zsetonjait – várhatóan 4-et – a Renault azonban majd csak az Orosz Nagydíjon tervezi kijátszani.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!