SPIELBERG,AUSTRIA,21.JUN.15 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring. Image shows Sergio Marchionne (Fiat S.p.A., CEO). Photo: GEPA pictures/ Andreas Pranter - For editorial use only. Image is free of charge.
Vágólapra másolva!
Olasz lapértesülések szerint a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne szeretne visszakerülni a képbe a Red Bullnál, kihasználva azt, hogy a Mercedes vonakodik erőforrásokkal ellátni az egyik legnagyobb riválisukat. Marchionne ismét felajánlhatja legjobb motorjait a Red Bullnak és a Toro Rossónak.
Várhatóan a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne is ellátogat a csapat hazai versenyére, az Olasz Nagydíjra, és a Scuderia ügyeivel kapcsolatban jól értesült La Gazzetta dello Sport szerint Marchionne nem csupán a saját istállóját kívánja támogatni, hanem a Red Bull-lal is szeretné újrakezdeni a tárgyalásokat az esetleges motorszállítással kapcsolatban. Marchionne azt használná ki, hogy a Mercedes a Renault-val élő ipari együttműködése miatt egyelőre nem tárgyal a Red Bull-lal.
Az energiaital-gyártó csapatai próbálnak szabadulni az idén gyengén és megbízhatatlanul teljesítő Renault motoroktól, de a Red Bull elsősorban a Mercedes erőforrásait szeretné megszerezni, a stuttgartiak viszont egyelőre vonakodnak világos álláspontot megfogalmazni azzal kapcsolatban, hogy hajlandók lennének-e az együttműködésre. A Ferrarival kapcsolatos aggályuk, hogy félnek, csak a gyári csapaténál rosszabb motort kapnának, Marchionne ezt viszont várhatóan ismét cáfolja majd.
A lap korábban beszámolt arról, hogy a Toro Rosso valószínűleg mindenképpen Ferrari motorokra vált 2016-tól, így a gyári istálló, a Haas és a Sauber révén már összesen négy istálló használná a maranellói erőforrásokat, ami azt jelenti, hogy a Red Bull esetleges ellátásához külön engedély kellene, és felmerül a kérdés, hogy mi lesz az idén is a 2014-es Ferrari motorokat használó Manorral. Velük kapcsolatban a Honda és akár a Mercedes is szóba jöhet.
Marad a technikai igazgató
A Ferrari ügyeivel kapcsolatban szintén jól értesült blogger, Leo Turrini és a Motorsport.com is megerősítette a Kimi Räikkönen szerződtetésekor felröppent pletykát, hogy a Scuderia a technikai igazgatóként dolgozó James Allison is 2018-ig Maranellóban marad. A csapat stábja jövőre a Mercedestől elcsábított Jock Clearrer is erősödik, aki már az előző szezon végén távozott Brackley-ből, de a szerződésének záradéka miatt kénytelen hosszú szabadságot kivenni, mielőtt újra munkába állhat.
A Manor nem zárja ki a lehetőséget
A télen a csődhelyzetből megmentett Manor elnöke, John Booth az orosz Championat című kiadványnak elmondta, „az idei Ferrari motort egyszerűen lehetetlen berakni ebbe az autóba” és „megvizsgáltuk a lehetőséget, hogy alaposan átépítsük az autót, de inkább a 2016-os fejlesztések mellett döntöttünk, és szerintem ez így helyes” – mondta Booth, aki biztos abban, hogy jövőre is a rajtrácson lesznek.
A brit kijelentette, elégedett a versenyzőivel, akik a „körülmények ismeretében jobban nem is teljesíthetnének”, de „az üzleti oldal miatt nem kommentálhatom”, hogy megtartják-e őket, utalva arra, hogy a Mercedes és a McLaren is saját pilótáit preferálná. „A Honda egy fantasztikus vállalat, nagyszerű Forma-1-es történelemmel. Biztos vagyok abban, hogy előbb-utóbb egyenesbe hozzák a dolgaikat. Jelenleg nem tárgyalunk, de nem mondhatom, hogy soha nem is fogunk” – mondta.
Új motorok a McLarennek
Fernando Alonso és Jenson Button várhatóan Monzában is a rajtrács végéről kénytelen majd rajtolni, mert a Honda megint kicseréli az erőforrásokat a McLarenekben, ami tízhelyes rajtbüntetéssel jár mindkettejük számára.
Ez lesz a kilencedik egység, amit a japánok beépítenek, miközben még új belépők számára is maximum öt a büntetlenül engedélyezett kvóta az egész szezonra. A Honda most azt reméli, hogy a Belgiumban beszereltekkel együtt autónként három, viszonylag új erőforrással a következő futamokat teljesíteni tudják újabb büntetések nélkül.
A Red Bull és a Toro Rosso már korábban bejelentette, hogy Daniel Ricciardo, Danyiil Kvjat és Carlos Sainz autójában is erőforrást kell cserélni, így legalább a mezőny negyede büntetéssel számolhat az Olasz Nagydíj rajtrácsán.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!