Ricciardo a Red Bull világrekordjának örül

Sietniük kellett a Red Bull szerelőinek
MONZA, ITALY - SEPTEMBER 04: Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing prepares in the garage during practice for the Formula One Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 4, 2015 in Monza, Italy. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150904-00063 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Szerinte új csúcsot állítottak fel azzal, hogy 1 óra 40 perc alatt motort cseréltek az autójában. Hősnek nevezte a szerelőket.

Újabb pofont kapott a Renault-tól a Red Bull az Olasz Nagydíj szombat délelőtti edzésén, amikor Daniel Ricciardo autójában alig 40 kilométer után - úgy tűnik, menthetetlenül - tönkrement egy vadonatúj erőforrás.

Az ausztrál versenyző így csak a Q1 legvégén tudott pályára hajtani az időmérőn, de egyetlen kísérlete elegendő volt ahhoz, hogy bejusson a Q2-be. "Mindenki ujjongott, amikor kijöttem a bokszból, és a körömmel is egész elégedett vagyok" - mondta. "A szerelők szerintem a világ leggyorsabb motorcseréjét hajtották végre."

Sietniük kellett a Red Bull szerelőinek Forrás: 2015 Getty Images/Mark Thompson

"Az eddigi rekordunk két óra volt, úgy tudom, most 1 óra 40 perc alatt végeztek. Az, hogy megtehettem egy kört, győzelemmel ér fel."

A motorcsere folyamata 2014 óta különösen bonyolult és időigényes az összetett erőforrások és hibrid rendszerek miatt. Christian Horner "elképesztőnek" nevezte az erőfeszítést, amiben Danyiil Kvjat szerelői is részt vettek.

"A garázs mindkét fele részt vett a munkában, igazi csapatmunka volt. Ez a gyors motorcsere volt a legnagyobb mai eredményünk" - mondta a csapatfőnök. Sokkal több örömre tényleg nem volt okuk; a vesződés ellenére

a 2008-as idényzáró óta először fordult elő velük, hogy egyik autójuk sem jutott be a kvalifikáció utolsó fordulójába.

Kvjat se tudja még, honnan rajtol

Ricciardo pályára sem hajtott a Q2-ben, Danyiil Kvjat pedig csak egyetlen mért kört tett meg ott, s 14. lett. A kilométerekkel spórolás oka az volt, hogy a Red Bullokba egy rakás új hajtáslánc-főelemet szereltek be a hétvége folyamán, amiért annyi büntetés jár, hogy a két pilótának a végeredménytől függetlenül úgyis a mezőny végéről kell rajtolnia.

Hogy pontosan melyik rajtkockákból, az még Kvjatnak sem világos. "Nem tudom, honnan fogunk rajtolni, majd a büntetések kiosztása után kiderül. Próbálunk jó versenyt futni és néhány helyet javítani" - mondta az orosz.

Daniel Ricciardo (Red Bull) Forrás: AFP

A büntetések tudatában a Red Bullokat úgy állították be, hogy a lehetőségekhez képest minél könnyebben tudjanak előzni. Ricciardo pénteken úgy fogalmazott, hogy a Saubereket talán megelőzhetik, és Mercedes-motoros autók megelőzése komoly fegyvertény lenne a részükről.

Ricciardón és Kvjaton kívül a Toro Rosso és a McLaren versenyzőit is hátrébb sorolják a rajtrácson, csakúgy, mint Marcus Ericssont, aki háromhelyes büntetést - plusz két büntetőpontot - kapott Nico Hülkenberg feltartásáért a Q1-ben.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!