SINGAPORE - SEPTEMBER 20: Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing celebrates on the podium after finishing second in the Formula One Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 20, 2015 in Singapore. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150920-00671 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Red Bull nem örült a Safety Car-fázisok időzítésének a Szingapúri Nagydíjon, mert szerintük az etapok végén nagyobb nyomás alá helyezhették volna a későbbi győztes Vettelt.
A futamgyőzelem sem volt elérhetetlen a Red Bull, elsősorban a 2. helyen célba érő Daniel Ricciardo számára a Szingapúri Nagydíjon, de Sebastian Vettel tempójára nem volt ellenszerük - részben a két Safety Car-fázis időzítése miatt. A biztonsági autó ugyanis mindkét alkalommal az etapok vége felé lépett pályára, pont akkor, amikor Ricciardo elkezdte lefaragni a hátrányát a Ferrari mögött. A felzárkózás így kétszer is elmaradt, mivel az élmezőny gyakorlatilag mindig egyszerre állt ki kereket cserélni.
„A rajtnál Seb egyszerűen lelépett, de kezdtem utolérni, és ha nem lett volna Safety Car, elég közel kerülhettem volna hozzá, talán elé is vághattam volna a bokszkiállásnál” – spekulált az ausztrál, aki a dobogón „köszönetet mondott” a második biztonsági autós fázist okozó, pályán sétáló férfinak is. „Ez befolyásolta az esélyeinket. Seb ekkor már tanult az első etapból, ezért lazábban kezdett, és csak később kezdett meglógni. Megint utol tudtam érni, de aztán ismét jött a Safety Car” – foglalta össze az estét.
Ricciardo szerint ezután már nem nyílt lehetőség a támadásra, és egyébként is nehéz előzni Szingapúrban, de büszkeséggel töltötte el, hogy megfutotta a leggyorsabb kört. „Daniel és Sebastian külön kategóriát képviselt ma” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak. „Sebastian nem fog örülni annak, hogy Daniel elvette tőle a leggyorsabb kört” – utalt kettejük tavalyi rivalizálására.
Horner is egyetértett abban, hogy a Safety Car nem kedvezett a csapatának, mert az etapok végén jobb tempóra voltak képesek. „A Safety Car-fázisok kiegyenlítették az erőviszonyokat, és lehetőséget adtak a Ferrarinak, hogy lélegzetvételhez jussanak. A Safety Car nélkül sem állítom, hogy megvertük volna őket, de keményebben meg kellett volna dolgozniuk a győzelemért” – nyilatkozta a brit, aki a futam előtt elárulta, hogy a Ferrari az egyetlen lehetséges motorszállítójuk 2016-ra.
Ha Ricciardónak nem jött jól a biztonsági autó, Danyiil Kvjatnak kifejezetten káros volt. Az orosz pilóta mindkét alkalommal a Safety Car pályára lépése előtt cserélt kereket, így először a két Mercedes, majd Valtteri Bottas is elé tudott ugrani a bokszban. Csupán Lewis Hamilton kiesésével tudott visszanyerni egy pozíciót, előrelépésről pedig szó sem lehetett. Kvjat hiába volt a leggyorsabb a második szabadedzésen és a Q1-ben is, végül csak a 6. helyen ért célba.
„Beragadtam a forgalomban olyan autók mögé, amelyek az egyenesekben mindig egy kicsit gyorsabbak voltak, és ez pont elég volt ahhoz, hogy képtelen legyek előzni” – mondta a kerékcserék utáni tapasztalatairól. „Pozitívum viszont, hogy a pályán maradtunk, és szereztünk néhány pontot. A hétvégén a csapat nagyon jó munkát végzett, az autó is remekül működött. A balszerencse miatt a 8 pont a legtöbb, amit elérhettünk ma, de eljön még az én időm” – ígérte az orosz pilóta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!