Williams Martini Racing's Brazilian driver Felipe Massa celebrates on the podium after placing third in the Italian Formula One Grand Prix at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 6, 2015. AFP PHOTO / OLIVIER MORIN
Vágólapra másolva!
A brazilnak az utolsó körökben keményen kellett védenie a dobogós helyét csapattársával szemben a monzai futamon.
A 34 éves Felipe Massa másodvirágzását éli a Williamsnél, és Olaszországban neki, nem pedig fiatal csapattársának, Valtteri Bottasnak sikerült hamarabb megszereznie idei második dobogós helyét. A brazil és a finn összecsapott a 3. helyért az utolsó körökben, de a rutinosabb fél állta a sarat.
"Az egész verseny alatt jó volt a tempóm, kivéve az utolsó 10 körben. Elhasználódtak a gumijaim, és Valtteri nagyon keményen hajtott mögöttem – úgy éreztem, ehhez már túl öreg vagyok!
Az utolsó körökben féltem, hogy elveszíthetem a dobogós helyem"
- ismerte el Massa. "Mivel korábban cseréltem kereket, (Bottas) előnyben volt a gumikkal a verseny végén. Nehéz volt magam mögött tartani, mert nagyon akarta a pozíciómat."
"Nagyon boldog vagyok. A rajtom nem sikerült fantasztikusan, de mások még rosszabbul indultak el, így sikerült előrelépnem."
"A Ferrari jelenleg gyorsabb nálunk, a Mercedes pedig mindenkinél sokkal gyorsabb. De ha továbbra is keményen hajtunk, máskor is felállhatunk a dobogóra."
Hozzátette, hogy érezte a szurkolók bíztatását, ami ferraris múltjából fakadt. Massa az Osztrák Nagydíj után állt ismét dobogóra, és eredményével
feljött a 4. helyre a világbajnoki tabellán.
5, illetve 6 ponttal előzi meg a két finnt, Kimi Räikkönent és Bottast.
Bottasnak problémái voltak
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Williams dobogóra jutásához az is kellett, hogy Kimi Räikkönen elrontsa a rajtot, Nico Rosberg pedig kiessen motorhibával a 3. helyről három körrel a cél előtt. A dobogóra Bottas is szemet vetett, de elmondása szerint a versenyen több tényező is akadályozta.
"A táv végén nagyon jó tempót diktáltam. Az utolsó körben viszont vesztettem az erőből az MGU-k meghibásodása miatt" - közölte. "A bokszkiállásomnál is sok időt vesztettem." Massa és Bottas a kerékcserékig Rosberg előtt haladt, de a német egy elévágással mindkettőjüket megelőzte. Az adatok szerint a Mercedes szerelői legalább fél másodperccel gyorsabban dolgoztak a Williamsnél.
Az istálló technikai igazgatója, Pat Symonds a Sky Sportsnak elmondta, hogy hagyták versenyezni a pilótákat egymással. "Az utolsó körben visszatartottam lélegzetem. Izgalmas volt, hagytuk versenyezni a srácokat" - nyilatkozta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!