Max Verstappen autóján elhúzódott a motorcsere az utolsó edzés és az időmérő között Monzában, és a Toro Rosso kapkodása végül ahhoz vezetett, hogy amikor a Q1 utolsó perceiben végre pályára küldhették, szinte azonnal lerepült róla a motorborítás, látványos betekintést engedve a hajtáslánc elrendezésébe.
"Nagyon valószerűtlennek éreztük, hogy egyáltalán pályára gördülhetünk az időmérőn. Akartunk egy ellenőrző kört, hogy megbizonyosodjunk róla, hogy minden rendben van az autóval" - fejtette ki James Key technikai igazgató, hogy miért erőltették Verstappen pályára küldését annak ellenére, hogy büntetése miatt amúgy sem szerezhetett volna jó rajtpozíciót.
A repkedő alkatrészek sérülést is okozhattak volna. Verstappen elárulta: tudatában voltak annak, hogy nem rögzítették megfelelően a motorborítást. "Nagyon siettünk. Rendes esetben nem végeztünk volna időben" - közölte.
A karosszériaborítás csavarjait csak félig húztuk meg, de azt hittük, ez is elég lesz."
"Azt hiszem, a bokszból kijövet túl nagy volt a rázkódás." A tinédzser holland ettől függetlenül megköszönte a szerelőknek az erőfeszítést, és nem hibáztatja őket. "Meg kell érteni, hogy a legjobbra törekedtek, pályára akartak küldeni. Az idő elleni versenyfutásban előfordul ilyesmi."
Az FIA sportfelügyelői vizsgálatot indítottak az ügyben veszélyeztetés címén, és
bokszutcán áthajtásos büntetést róttak ki Verstappenre,
amit az első 3 körben kell letöltenie. Egyébként lehet, hogy az újságíróknak adott nyilatkozat nélkül elmaradt volna a hivatalos vizsgálat.
A Red Bullnál szintén kimaradt az ebédszünet a szerelőknek, de Daniel Ricciardo motorját példátlan gyorsasággal kicserélték, és az RB11 nem esett szét.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!