Romain Grosjean éppen akkor szerezte meg a Lotus első dobogós helyezését csaknem két év után, amikor a csapat az eddigi legmélyebb pénzügyi válságba süllyedt, de Monzába jókedvűen érkezett meg, és azt mondja, csak a versenyzéssel akar foglalkozni.
A Lotus autóit a Belga Nagydíj után pár napra lefoglalták a hatóságok, és egy ideig az is kétséges volt, hogy egyáltalán el tudnak utazni Olaszországba, mintegy négyszáz alkalmazottjuk augusztusi bérét pedig Bernie Ecclestone fizette ki. A jelenlegi tulajdonos, Gérard Lopez ugyanis több beszállítónak tartozik, és nem akar addig további pénzt ölni a csapatba, amíg nem tisztázódik, hogy azt a Renault legalább részben felvásárolja-e.
A Lotus egy kis késéssel, szerdán délután végül megérkezett az Olasz Nagydíj helyszínére, pletykák szerint azonban súlyos hiányosságokkal küzd, így például egyes szoftverekhez sem rendelkezik érvényes licenccel. „Erről nem tudok. Én úgy látom, eddig készen állunk a versenyzésre, és minden rendben lesz" – mondta az Origo GPhírek kérdésére a töretlenül mosolygó Grosjean.
„Én sem tudok többet, mint ti. Mindenki arra vár, hogy a következő pár napban vagy hétben kiderüljön, hogy mi vár ránk. Remélhetőleg jó hírek érkeznek majd" – tette hozzá. „Engem ez a sok pletyka nem igazán érdekel. Ugyanígy mindenfélét beszéltek már Spában és a Hungaroringen is. Elvégre mi egy versenyistálló vagyunk, ezért a pályán igyekszünk megtenni mindent, ami tőlünk telik. A többivel, amíg itt vagyunk, és mindenünk adott a versenyzéshez, nem foglalkozunk."
Grosjean azt mondta, a Lotus autóit Spából közvetlenül Monzába szállították. „Gondolom, a szerelők kaptak néhány nap kimenőt, úgyhogy eltölthettek egy kis időt a családjukkal. A kimaradást itt kell behozniuk, de nem hiszem, hogy ez különösebben hátráltatni fog minket" – magyarázta.
A francia versenyző ettől függetlenül úgy véli, annak ellenére elbizakodottság lenne újabb dobogós eredményben bízniuk, hogy az autójuk az anyagi nehézségek miatt elmaradó fejlesztések hiánya mellett is gyors a kis leszorító erős pályákon.
„Vannak napok, amikor váratlan lehetőségeink adódnak, és ezekre le is kell csapnunk" – jelentette ki. „Az igazat megvallva fogalmam sincs, hogy Spában miért mentünk annyira jól, de valószínűleg nem volt véletlen, hogy már Kanadában is gyorsak voltunk. A két pályán hasonló mértékű leszorítóerőre van szükség, és a stratégiát is ügyesen választottuk meg. Tudva, hogy mennyire nincsenek fejlesztéseink, az elvárásaink sem voltak nagyok."
„Monza azonban egy kicsit más" – figyelmeztetett. „Vannak rajta hosszú egyenesek, és bár a végsebességünk többnyire jó, ez inkább gáz/fék jellegű pálya, mint Spa."
A Lotus a konstruktőri összetettben kiélezett harcot vív a Force Indiával, amelyet Spában Grosjean 3. helyének köszönhetően sikerült megelőznie a tabellán egyetlen ponttal.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!