Pastor Maldonado (VEN) Lotus F1 E23 and Jolyon Palmer (GBR) Lotus F1 E23 Test and Reserve Driver leave the pits.
Belgian Grand Prix, Friday 21st August 2015. Spa-Francorchamps, Belgium.
Vágólapra másolva!
A csapatnak nem volt elég pénze, de úgy tűnik, ő kisegítette őket. Így is tartja magát egy pletyka, hogy Monzában nem tudnak majd versenyezni.
Habár Romain Grosjean jóvoltából csaknem két év után először újra dobogóra állhattak Spában, a Lotus pénzügyileg még annál is közelebb lehetett az összeomláshoz, mint eddig gondoltuk. Azt tudni lehetett, hogy a Belga Nagydíj után lefoglalták az autóikat a Charles Pic-kel folytatott pereskedés keretében, és csak később vihették haza a felszerelésüket, de a Times most azt állítja, augusztusban még az alkalmazottaik fizetését is Bernie Ecclestone-nak kellett állnia.
„Azt gondoltam, kifizetem a gázsijukat, hogy mindannyian rendben legyenek, és a Lotus eljusson Spába, sőt remélhetőleg Olaszországba is" – mondta. „De muszáj dűlőre jutniuk a Renault-val, hogy egyenesbe tudjanak jönni."
Bár a Lotus elutaztatta a felszerelését és a személyzetét Monzába, a Times szerint továbbra sem múlt el teljesen a veszély, hogy ki kell hagynia az Olasz Nagydíjat. A csapat szóvivője ugyanakkor azt állította, „kézben tartjuk az irányítást."
A Lotust az menthetné meg, ha a Renault többségi részesedést vásárolna benne, amiről a múlt hétvégén érkezett hírek szerint már meg is állapodtak, bár erről még semmit nem írták alá. A Lotust az menthetné meg, ha a Renault többségi részesedést vásárolna benne, amiről a múlt hétvégén érkezett hírek szerint már meg is állapodtak, bár erről még semmit nem írták alá. Az Autosport szerint a pénzügyi krízis egyébként is abból adódik, hogy nem tudnak kiszámlázni 50 millió dollárt Pastor Maldonado szponzorának, a PDVSA-nak, mert a venezuelai versenyző állása 2016-ra még nem biztos.
Többek között az is tisztázatlan, hogy mi lenne a motorszállítói szerződéssel, amely a csapatot egyelőre a Mercedeshez köti. Ha a Lotus, illetve jogutódja jövőre azonnal áttérne a Renault hajtásláncára, a Mercedes a Red Bul-lal köthetne új megállapodást, bár 2016 végéig ők is a francia cég partnerei lennének. A német autógyár, pontosabban a csapata azonban aggályosnak tartja, hogy eladja a motorjait az egyik legkeményebb ellenfelének. Érvek vannak mindkét oldalon, de legutóbb, amikor átvette a Bandini-trófeát a Mercedes képviseletében, a sportprogramjukat irányító Toto Wolff inkább a negatívumokat domborította ki.
„A mi autónk és sikerünk a kemény munkának, valamint a Daimler óriási befektetésének köszönhető" – mondta. „Az előnyünket mi építettük fel, most viszont van egy csapat, amely úgy döntött, nem akar kitartani a partnere mellett. Az ő filozófiájuk különbözik a miénktől."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!