Third-placed Ferrari's German driver Sebastian Vettel (R) pours champagne over winner Mercedes driver Lewis Hamilton of Britain as he makes a speech on the podium after the Formula One Japanese Grand Prix in Suzuka on September 27, 2015. AFP PHOTO / YURIKO NAKAO
Vágólapra másolva!
"Megint túl alacsony keréknyomást használtatok?" - kérdezte Vettel tréfásan a honfitársát a hivatalos sajtótájékoztatón, de Rosberg nem igazán vette a lapot. A Ferrarinál nem bánkódnak amiatt, hogy a szingapúri győzelem után ezúttal kikaptak a Mercedestől.
Sebastian Vettelt szemmel láthatóan nem keserítette el, hogy szingapúri győzelmét követően Szuzukában be kellett érnie a 3. hellyel a Mercedes két versenyzője mögött. A dobogón jókedvűen mosolygott - Lewis Hamilton kobakját például pajkosan megöntözte még egy kis pezsgővel, amikor az utolsó kérdésre válaszolt az interjúkat készítő Kai Ebelnek -, és elégedetten beszélt az eredményről.
"Szeretem ezt a pályát, az itteni szurkolókat és a serlegeket. Sajnos ma nem kaptam nagyobbat" - nyilatkozott. "Összességében azonban nagyon elégedett vagyok a mai versennyel."
"Szerintem jó irányba tartunk. A szezon eleje óta tudtuk, hogy nehéz lesz legyőzni ezeket a srácokat (a Mercedes párosát), mert kiváló munkát végeznek. Kiváló az autójuk, a motoruk, így nagyon nehéz ellenük. Viszont úgy gondolom, hogy mi jobban teljesítünk, mint sokan várták, és kellemes érzés újra dobogóra állni." A rajtrácson még előtte volt Valtteri Bottas Williamse, de a startnál sikerült megelőznie.
Vettel poént csinált a monzai ügyből
A Japán Nagydíj előtt több versenyző aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a keréknyomás megemelt minimális értékei problémákat okozhatnak a futamon - szerencsére alaptalannak bizonyult a félelmük. A még mindig tréfás kedvében lévő Vettel viszont felemlegette a Mercedes monzai szabálytalanságát, amikor egy újságíró a gumikról kérdezte a pilótákat a futam utáni hivatalos sajtótájékoztatón. Az alábbi párbeszéd zajlott le:
- Volt problémátok a versenyen a magas guminyomással? - Egyáltalán nem. Minden tökéletes volt, semmilyen probléma sem merült fel. (Rosberg) - Megint túl alacsony keréknyomást használtatok? Ugyan, csak viccelek. Nyugodtan nevethetsz. Na, csak vicceltem. (Vettel) - De mosolygok! (Rosberg)
Rosberg mindezt faarccal mondta - ez érthető azután, hogy tovább nőtt a hátránya Hamiltonhoz képest a tabellán, és a 2. helyért is meg kellett szenvednie gyenge rajtja után. Vettelt a bokszkiállások második fordulójánál egy elévágással előzte meg.
A Ferrari rögtön reagált Rosberg 29. körben megejtett kerékcseréjére, de Vettel hiába érkezett egy kör múlva, csak a Mercedes mögé tért vissza, pedig egy tizedmásodperccel rövidebb időt töltött a bokszutcában. "Azt hittük, hogy biztonságban leszünk, mert a gumik még tűrhető állapotban voltak, Nico tempója azonban meglepően erős volt a bokszból kivezető körön" - nyilatkozta. "A bokszba vezető körömmel elégedett voltam. Az egész néhány tizeden múlt."
Vettel öt futammal a szezon vége előtt 11 pont hátránnyal követi Rosberget, és 59-cel van Hamilton mögött.
Räikkönennek a taktika segített
A Mercedest a Ferrari párosa követte a rangsorban, Kimi Räikkönen a 4. helyre hozta be az autóját. Az egyik Williams - a defektet szenvedő Felipe Massáé - már a rajtnál eltűnt előle, a másikat, Valtteri Bottasét pedig később, egy elévágással előzte meg.
"Itt nehéz előzni. Sikerült a megfelelő gumikat a megfelelő időben feltenni egy jó kerékcsere során" - mondta. "Örülünk a 3. és a 4. helynek, nem számítottunk arra, hogy Szuzuka a számunkra legkedvezőbb helyszínek egyike lesz."
A Ferrarit irányító Maurizio Arrivabene kiemelte, hogy a szuzukaihoz hasonló silverstone-i pályán még sokkal nagyobb lemaradásban voltak a Mercedeshez képest. "Közelebb kerültünk hozzájuk a Brit Nagydíj óta. Ez azt jelenti, hogy minden területen jelentősen fejlődtünk, beleértve az erőforrást is" - mondta.
Vettel taktikájával kapcsolatban közölte, hogy mivel az esős pénteki edzésnapon nem tudták vizsgálni a gumik viselkedését, nem merték megkockáztatni, hogy az utolsó etapra Rosberg előtt cseréljenek kereket. Attól féltek, hogy az abroncsok így esetleg nem bírták volna ki a célig.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!