A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne is ellátogatott a múlt hétvégi Olasz Nagydíjra, és személyesen figyelte meg a Scuderia teljesítményének javulását, amely lehetővé tette, hogy Kimi Räikkönen a 2.. helyről rajtoljon, Sebastian Vettel pedig ott érjen célba a továbbra is meggyőző fölénnyel autózó Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton mögött. Marchionne megígérte, hogy 2016-ra egy „teljesen újratervezett” autóval készülnek.
„Az egy teljesen más helyzet lesz” – mondta a következő szezonról. „Már dolgozunk egy ideje a 2016-os erőforráson és autón. A különbséget a jelenlegi és a korábbi szezonok között az okozza, hogy a ’15-ös idényt sem adtuk fel, hanem ez maradt a fejlesztési munkánk középpontjában. Ennek köszönhető, hogy az első sorból rajtolhattunk” – nyilatkozta a Sky Sportsnak a körülbelül egy éve hivatalban lévő elnök, aki Luca di Montezemolót váltotta.
„A ’16-os szezonban minden befektetést kiaknázunk” – jelentette ki az olasz-kanadai üzletember. „Viszonylag biztosan állíthatom, hogy a Ferrari egy igazi erőként tér majd vissza, nem pedig csupán egy lesz a felzárkózni akaró szereplők közül” – ígérte, addig pedig úgy vélte, „a szezon hátralévő részében viszonylag versenyképes motorunk lesz, amivel a miénk lehet a Mercedes rekordhalmozását megzavaró főszerep.”
Marchionne elismerően nyilatkozott a Ferrari technikai stábjának munkájáról is, különösen kiemelve a tavalyi szezon után kinevezett, azóta közkedveltté vált csapatfőnök, Maurizio Arrivabene, valamint a nemrég meghosszabbított szerződéssel honorált technikai igazgató, James Allison munkáját. Az elnök szerint a csapat az idén felülkerekedett azokon a problémákon, amelyek a jövőbeli sikerek gátjai lehettek volna.
„Elégedett vagyok a Maurizio által végzett munkával. Ő és James Allison, valamint a motoron dolgozó srácok éjt nappallá téve dolgoztak az elmúlt 12 hónap során, hogy felülkerekedjenek olyan problémákon, amelyeket én valós technikai hiányosságoknak tartok” – jelentette ki. „Ezek nagyrészt már mögöttünk vannak. Szerintem még cipelünk némi technikai kötöttséget a jelenlegi erőforrás fejlesztése terén, mert ennyi idő alatt nem lehet minden problémát megoldani.”
A Ferrari idei feltámadása részben annak köszönhető, hogy a csapat az elmúlt tél során kiskaput talált a motorfejlesztési zsetonok felhasználását szabályozó előírásokban, és Marchionne nyomásával elérték, hogy a zsetonokat a szezon közben is felhasználhassák. Ennek köszönhetően óriásit léptek előre, de az első tíz futam alapján még mindig távolabb vannak a Mercedestől, mint tavaly a Williams volt. A technikai stáb jövőre tovább erősödik, az Ezüstnyilaktól Jock Clear csatlakozik hozzájuk.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!