Maximalizálhatják az F1-es motorok árát az ügyfélcsapatok számára, értesült az Autosport. A Stratégiai Munkacsoport hétfőn tárgyalt a javaslatról, amely felső határt szabna az aktuális és az egy évvel korábbi specifikációjú erőforrásokért elkérhető összegeknek, a független istállók így anyagilag könnyebb helyzetbe kerülnének.
A motorokkal kapcsolatos kiadások komoly fejtörést okoznak a kisebb csapatok számára, mivel 2013-ig körülbelül évi 7 millió fontot kellett erre költeniük, az 1,6 literes, hibrid V6-osok korszakának kezdete óta viszont a gyártók 15-20 millió fontot is elkérhetnek egy szezonra a motorokért. Ez komoly lyukat üt némelyik csapat költségvetésén, főleg azért, mert az ár és a teljesítmény nem feltétlenül van összhangban egymással.
Amint Jean Todt, az FIA elnöke a nyáron rámutatott, a motorokkal kapcsolatos költségek rendezése az egyik legfontosabb kérdés az F1 gazdasági fenntarthatóságának biztosításához, a Mercedes szerint azonban „lehetetlen” csökkenteni az árakat. A brit szaklap a múlt héten arról is tudomást szerzett, hogy ismét engedélyezhetik a szabályokban az aktuálisnál egy változattal régebbi motorok használatát, miután a Manor az idén csak egy kiskaput kihasználva tarthatta meg a tavalyi Ferrari erőforrásokat.
Bob Fernley, a Force India csapatfőnök-helyettese is megerősítette, hogy ezt a helyzetet próbálják intézményesíteni. A szaklap szerint egy esetleges pozitív döntés lehetővé tenné, hogy a Manor 2016-ban az idei Mercedes motorokat használja (valószínűleg a Monza előtti specifikációt), a Red Bull pedig Ferrari erőforrásokra váltson anélkül, hogy kötelező legyen megkapniuk a legfrissebb változatot.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!