Továbbra is megoldatlan a Red Bull F1-es szereplésének ügye, mivel az energiaital-gyártó korábban úgy nyilatkozott, megválnának a Renault-tól, de a többi motorszállító nem hajlandó ellátni őket erőforrásokkal. A Red Bull vezérkara az F1-ből való kiaszállással fenyegetőzik, erre viszont 2020 előtt csak óriási összegű kártérítés megfizetésével lenne lehetőségük. Bár Bernie Ecclestone igyekszik megoldást találni a helyzetre, nem titkolta, hogy jogi eszközökkel is maradásra bírná a márkát.
„A Red Bull bíróság elé állna, és azt mondanák, ’igen, vállaltunk a részvételt, de nincs motorunk’. Az én érvem erre az lenne, ’amikor aláírtátok a szerződést, hogy versenyezni fogtok, gondoskodnotok kellett volna arról, hogy erőforrásotok is lesz hozzá. Ez a csapat feladata lenne’” – magyarázta Ecclestone az Independent című lapnak. A helyzetet nehezíti, hogy a Red Bull nem fogad el bármilyen motort, csak versenyképes erőforrásról hajlandó tárgyalni.
Erre egyelőre Ecclestone-nak sincs megoldása, az viszont szilárd meggyőződése, hogy a 2014-ben bevezetett V6-os hibrid erőforrások nem tesznek jót a sportágnak, és azt sem tartja helyesnek, hogy a gyártók túlságosan befolyásossá váltak az új korszak kezdete óta. Kijelentette, hogy akár erőszakkal is visszavezetné az F1-be a 2013 végén nyugdíjazott V8-as motorokat. Ezeket a Cosworth vagy a Renault szállíthatná, és a hírek szerint V6-os ikerturbó erőforrások is szóba jöhetnének, bár a Stratégiai Munkacsoport a legutóbbi ülésén leszavazta.
„Nem hiszem, hogy ehhez a csapatok beleegyezését kellene kérnünk” – vélte Ecclestone, noha a jelenlegi döntéshozatali mechanizmus szerint az összes csapat beleegyezésére, valamint az FIA támogatására is szükség lenne hozzá. „Szerintem csak meg kellene tennünk a lépést, és azt mondani, hogy ’ha nem tetszik, fellebbezzetek ellene.’ Már jövőre is visszahozhatnánk a V8-asokat, hiszen pillanatok alatt megépíthetők.”
„Ha a Ferrari csak ügyfélmotort lenne hajlandó szállítani, a Mercedes pedig csak egyetlen csapatot látna el, senkinek sem lennének erőforrásai. Most pont ez a helyzet. Szükségünk van független motorszállítókra, ezt már másfél éve mondogatom” – ismételte Ecclestone.
Ugyanakkor nem világos, hogy ha még vissza is térnének a régi technológiával készített motorok, ki használná azokat, hiszen a Red Bull két csapatán (és a valószínűleg Renault-ra váltó Lotuson) kívül minden istálló rendelkezik érvényes szerződéssel.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!