A hétvégi USA Nagydíjra bevethető állapotba kerül a Renault erőforrásának jelentősen módosított változata, és csupán a Red Bullon fog múlni, hogy rajtbüntetések tudomásul vételével vállalják-e az új változatok kipróbálását, értesült az Autosport. A francia gyártó számára 12 fejlesztési zseton maradt, és a szaklap úgy tudja, ennek „jelentős” részét felhasználták a belső égésű motor és a turbó módosítására. Ezek elsősorban a 2016-os tervek előkészítésének tekinthetők.
Az Autosport azt is megtudta, hogy a Renault számára maradnak még kijátszható zsetonok, de ezzel várhatóan az idén már nem élnek. Az új motorváltozatot a fékpadon alaposan letesztelték, így annak állóképességéről megbizonyosodtak, ám a Red Bull számára továbbra is elérhető marad a Szocsiban is használt specifikáció, amennyiben úgy döntenek, hogy maradnak a valószínűleg gyengébb, de büntetlenül használható változatnál. A Toro Rosso a hírek szerint biztosan nem áll át az új motorra.
A Red Bull és a Renault közös döntése az erőforrással kapcsolatban meghatározhatja a csapat jövő évi terveit és lehetőségeit is, hiszen az energiaitalos cég korábban gyakorlatilag kirúgta a francia autógyártót, de miután senki mástól nem kapnak erőforrásokat, felmerült annak a lehetősége, hogy kiszállnak vagy mégis a Renault erőforrásaival állnának rajthoz. Közben a franciák a Lotus felvásárlásáról tárgyalnak, a Toro Rosso pedig a Ferrarival egyeztet 2015-ös motorok használatáról.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az Auto Bildnek azt mondta, „semmi sem dőlt még el” a vállalat F1-es terveivel kapcsolatban, de kijelentette: „Remélem, az austini verseny idején már tudni fogjuk, merre tartunk.” A helyzettel kapcsolatban Jean Todt, az FIA elnöke is csalódottságának adott hangot az Ilta Sanomat hasábjain. „Ha segíthetek nekik, biztosan megteszem” – mondta. „A Red Bull nagyszerű és sikeres csapat, és a Toro Rosso jövőjéről is szólnunk kell. Remélem, találunk megoldást.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!