Döntött a Ferrari, a pénteken kezdődő austini hétvégén bevetik a legfrissebb erőforrásukat, ez viszont azt jelenti, hogy Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen már az idei ötödik egységét kezdi el használni, így automatikusan tízhelyes rajtbüntetést kapnak. Ez várhatóan azt jelenti, hogy az olaszok két autója csak a középmezőnyből indulhat Texasban, de ez Vettelt nem igazán zavarja.
„Tízhelyes rajtbüntetést kapunk ezen a futamon az új motor miatt, de ezt mindig is így terveztük” – mondta a négyszeres bajnok. „Ez eddig sem volt titok számunkra, így nem is ért meglepetésként sem. Mindig a lehető legerősebb motort akarjuk használni a szezon bármely pontján. Szerintem az erőforrást fejlesztő srácok óriási munkát végeztek, úgyhogy a helyzetet nem árnyoldalként kell értékelni. Ellenkezőleg, ha valami, ez igazán nagyszerű hír.”
Vettel ezzel még távolabb kerül a számára egyébként sem valószínű 2015-ös világbajnoki címtől, mivel ha Lewis Hamilton nyer Austinban, neki a 2. helyen kellene befutnia, hogy a Mercedes pilótája még ne biztosítsa be magának harmadik elsőségét, azonban a német versenyző hosszabb távon gondolkodik, és a rövid távú nehézségeket örömmel elfogadja a jövő évi előrelépés érdekében.
„Ha csak ezt az egy versenyt nézzük, (a motorcsere) nem jó hír, de ha az egész projektet és a szezont tekintjük át, akkor láthatjuk, hogy mindig is azt terveztük, hogy a szezon végéig a legújabb motorokat használjuk” – magyarázta. „Mindig a lehető legnagyobb teljesítményre törekszünk, minden egyes futamon, és ez eddig bevált. Itt persze ennek ára van, de pozitívan kell hozzáállnunk ahhoz, hogy nagy lépéseket tudtunk előre tenni, és ne csak a büntetéssel foglalkozzunk.”
A Ferrari austini sajtótájékoztatóján Vettel kitért arra is, hogy szerinte „nevetséges” volt, ahogy a Mercedesek feltartották a mezőnyt Szocsiban a felvezető kör során és a Safety Car utáni újraindítások alkalmával. Különösen Hamiltont tartotta „indokolatlanul lassúnak”, és kijelentette: „Ha az ember azt akarja, hogy feltorlódjon mögötte a sor, megteheti korábban, nem kell az utolsó pillanatra várni. Ezért próbáltam mondani nekik, hogy haladjanak, mert ez így nevetséges volt.”
„Azt is figyelembe kell venni, hogy ha az ember hirtelen és agresszívan megáll, annak öt autóval hátrébb sokkal másabb hatása lesz, mint a következő autó esetében. Az újraindítás is elég problémás volt, nem úgy történt, ahogy kellett volna. Vannak szabályok. A felvezető körön próbáltam érzékeltetni neki, hogy nem kell olyan lassan menni. Mindketten csak vánszorogtak, és az újraindításnál is hasonló volt a helyzet. Ezt jó lenne, ha átgondolnák.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!