Miután Christian Horner a napokban elismerte, hogy a továbbra is versenyképes motort kereső Red Bull és Toro Rosso „kritikus" helyzetbe került, sokan arra számítottak, hogy a Honda közbelép, és legalább a Toro Rossónak felajánlja az erőforrásait. A Ferrarinak így csak a Red Bull-lal kellett volna megegyeznie, és egyesek szerint arra is nagyobb esély nyílt volna, hogy az új motort ajánlják fel nekik a 2015-ös hajtáslánc továbbfejlesztett verziója helyett.
A Honda egyik szóvivője azonban a Motorsport.com-nak megerősítette, hogy 2016-ban is csak a McLarennek szeretnének motorokat gyártani. Korábban a japánok F1-es projektjének főnöke, Jaszuhisza Arai is többször elmondta, hogy a 2017-es idény előtt nem fognak másik istállókkal megegyezni.
„Ahogy Arai úr is mondta, a Honda nem tervezi, hogy egy másik csapatnak is motort szállítson jövőre. Ez most sem változott" – jelentette ki a szóvivő. „Mióta a Honda visszatért a Forma-1-be, mindig mondtuk, hogy a közeljövőben más csapatokkal is partnerkapcsolatot köthetünk. Most viszont már túl késő van az ilyen döntésekhez, ezért valószínűtlen, hogy a 2016-os idényben egy másik csapatnak is motort fogunk szállítani."
A Red Bull ezért kénytelen lesz a Ferrarival megegyezni, ha nem akarnak a 2015-ös idény végén kiszállni a Forma-1-ből, hiszen csütörtökön az is eldőlt, hogy a Mercedes a Manornak fog motorokat szállítani. A Ferrari hajlandó lenne kisegíteni a Red Bullt, viszont egyelőre csak a 2015-ös erőforrásuk továbbfejlesztett verzióját ajánlották fel nekik. Ezt a Red Bull nem fogadta el, hiszen igazságtalannak tartják, hogy nemcsak az olaszok gyári csapatával, hanem a Sauberrel és a Haasszal szemben is hátrányba kerüljenek.
A Red Bull a szabálykönyvet használhatja fel arra, hogy kicsikarja magának a legújabb Ferrari motorokat. A jelenlegi szabályok ugyanis kimondják, hogy egy gyártó mindegyik partnercsapatának köteles ugyanolyan hajtásláncot adni. Ahhoz, hogy a szabályt megváltoztassák, az összes csapat egyöntetű beleegyezésére szükség lenne – ha tehát a Red Bull és a Toro Rosso a módosítás ellen szavaz, a Ferrari nem ajánlhatja fel nekik az egy évvel korábbi hajtásláncukat.
A Red Bull azzal is nyomást gyakorolhat a Ferrarira, hogy a szezon közbeni motorfejlesztés engedélyezése ellen szavaz, hiszen az olaszok köztudottan szeretnék kiharcolni a 2016-ban érvénybe lépő tiltás feloldását.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!