Az FIA Motorsport Világtanácsa (WMSC) szerdai ülésén nemcsak a Forma-1 2016-os versenynaptárának átrendezéséről döntött, hanem a Sportszabályzat néhány pontját is tisztázta, valamint lépett, hogy a sokat kritizált turbómotorok jövőre hangosabban szóljanak.
Egy közlemény szerint az autókat a következő szezontól a turbó „megkerülő szelepéhez kapcsolt külön kipufogócsővel kell felszerelni, amelyen kizárólag a megkerülő szelepen átáramló gázok távozhatnak." Azt írták, ez sem a motorok teljesítményét, sem az emissziós értékeket nem fogja jelentősen befolyásolni.
Az autóknak mostantól a tesztek során is teljes egészében meg kell majd felelniük a pilótafülke biztonságát és versenyzők védelmét szolgáló előírásoknak. Módosították a Sportszabályzatnak a pálya határait definiáló szakaszát is, kikötve, hogy a pilótáknak „minden tőlük telhetőt meg kell tenniük azért, hogy a pályán maradjanak, és azt ne hagyják el nyomós indok nélkül." A büntetéseket ezután is attól függően osztják majd ki, hogy a vétkes előnyhöz jutott-e.
A WMSC elfogadta továbbá az F1 Commissionnek azt a javaslatát, hogy a motor- és váltócseréért járó büntetéseket az időmérő előtt az első használatbavétel, az időmérő után pedig a csapatok által tett bejelentés sorrendjének megfelelően osszák ki. Döntöttek arról is, hogy aki miatt meg kell szakítani a rajtprocedúrát, az több nem állhat majd vissza a rajtrácsra, hanem a bokszból kell nekivágnia a versenynek.
Tisztázták még a szélcsatornában és a CFD-vel folytatott aerodinamikai tesztelésre vonatkozó megszorításokat, különösen, ami ezen eszközök használatának monitorozását illeti.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!