A Mercedes a tavalyihoz hasonlóan az idén is az Orosz Nagydíjon biztosíthatja be a Forma-1 konstruktőri világbajnoki címét – mivel jelenleg 169 pont az előnye a 2. helyezett Ferrarihoz képest, és utána már csak négy forduló marad, ehhez elég lesz az ellenfelénél 3 ponttal többet szereznie Szocsiban.
Amire minden esélyük meg is van, az eddigi tizennégy versenyből ugyanis
csak négyszer fordult elő, hogy a Ferrarinak csapatként több pontot sikerült gyűjtenie náluk.
A Mercedes ügyvezetői jogkör nélküli elnöke, Niki Lauda azonban hangsúlyozza, hogy nem bízzák el magukat – különösen, mert ugyanúgy a szuperlágy és lágy keverékű gumik kombinációja lesz használatban, mint Szingapúrban, ahol az eddigi leggyengébb teljesítményüket nyújtották, és nemcsak a Ferraritól, hanem a Red Bulltól is vereséget szenvedtek.
„Hálát kell adnunk érte, hogy túltettük magunkat a szingapúri traumán, és visszatértünk a csúcsra" – mondta a Japán Nagydíjra utalva az osztrák. „Keményen kell dolgoznunk, hogy versenyképesek maradjunk, és akkor minden rendben lesz. Elkiabálnunk azonban semmit sem szabad."
A Ferrarinál nem építenek arra, hogy a nekik kedvező gumikat osztotta ki a Pirelli a hétvégére.
„Azt hiszem, most nem leszünk erősek, mert az aszfalt nem igazán tapad" – mondta Szocsiról a csapat főnöke, Maurizio Arrivabene. „Austinban viszont megint gyorsak leszünk. Mexikó mindenki számára ismeretlen, hiszen az F1 nem járt ott már több mint húsz éve. Brazíliában 50 százalék az esélye, hogy jók leszünk, Abu-Dzabiban viszont ki kell majd tudnunk hozni az autónkból a maximumot."
Az egyéni vb-címre azonban már nemcsak a ferraris Sebastian Vettelnek, hanem Nico Rosbergnek sincs sok esélye. Mindketten három futamot tudtak megnyerni eddig, és csupán 11 pont választja el őket, míg Lewis Hamilton 48 ponttal előzi meg a csapattársát is.
Rosberg ennek ellenére kijelentette, hogy „nem adom fel a világbajnoki küzdelmet. Még hátra van öt verseny, és habár Lewisszal szemben jelentős a hátrányom, fejben még semmiképpen nem mondtam le a győzelemről."
A Mercedes 2014-ben szerezte első konstruktőri vb-címét. Előtte négy éven át a Red Bull, míg 2009-ben a Brawn GP lett a bajnok.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!