Túl jó autókat épít a Red Bull, az ellenfelek ezért félnek nekik motorokat adni, vélekedik az energiaital-gyártó F1-es programjának menedzsmentje, illetve Bernie Ecclestone is, miután a Mercedes és a Ferrari sem hajlandó erőforrást szállítani a 2010 és 2013 között bajnoki címeket nyerő istállónak. A Sky Sports Szocsiban úgy értesült, hogy a Red Bull másodszor is megkereste a Mercedest a motorszállítás ügyében, de a világbajnok gyártó újfent elutasította őket.
„A közös döntésünk eredménye egy határozott nem volt, de a nyár folyamán valóban tárgyaltunk” – jelentette ki Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója a Sky Sportsnak. „A Red Bull nagyon menő márka” – ismerte el, majd hozzátette, vívódtak annak lehetősége miatt, hogy „együttműködjünk, így a Mercedes haszonélvezője lehetne a Red Bull-lal folytatott közös munkának az utcai autók szempontjából. De vajon kifizetődővé tehetné-e ez számunkra azt, hogy lemondjunk a Forma-1-es sikereink egy részéről?”
„Ezt mérlegeltünk, és számítottunk valami visszajelzésre (a Red Bulltól), de nem kaptuk meg, amire vártunk, úgyhogy egy bizonyos ponton abba kellett hagynunk a hezitálást, és pontot kellett tennünk az ügy végére. Így is tettünk” – fedett fel további részleteket a Mercedes szempontjairól korábbi nyilatkozatához képest. Wolff emellett azt is elmondta, nem számítanak arra, hogy mindig akkora előnyük lesz, mint most, ezért a Mercedes gyári csapatának jövőbeli versenyképességére is ügyelniük kell.
„A 2014-es és a ’15-ös év talán kivétel, mert számottevő a különbség, de a Forma-1-ben normális esetben csak apróságok döntenek, és az előrelépések is csekélyek” – vélte. „A Mercedes 2009-ben a csapatvásárlás mellett döntött, már nem csupán motorszállítóként kívánt jelen lenni a sportban, és továbbra is ez az elsődleges stratégiánk. Nem engedhetünk az ellenfeleinknek, nem adhatjuk alább” – vélte az osztrák üzletember, aki 2014-ben és 2015-ben győzelemre vezette a korábban küszködő csapatot.
Miután a Red Bull nem mutatott hajlandóságot arra, hogy üzleti szempontból segítse a Mercedes érvényesülését, a német vállalat menedzsmentje sem látta indokoltnak, hogy az F1-es befektetéseik megtérülését veszélyeztessék, és Wolff szerint ezt valószínűleg bárki más is így gondolná.
„Hosszú évek fejlesztői munkáját fektettük be az erőforrás, a hűtés, a hidraulika vagy éppen az elektronika megalkotásába. Fogjuk ezeket az összetevőket, és csak úgy adjuk oda őket egy olyan istállónak, amely ebben nem vett részt? Valószínűleg mások sem tennének így.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!