A jövő hétvégi USA Nagydíjon új változatú erőforrást vethet be a Ferrari, értesült a Motorsport.com. A szaklap úgy tudja, az olaszok felhasználnák a még megmaradt zsetonjaikat, hogy a 2016-os hajtásláncuk fejlesztését segítsék. A módosított csomagban más helyre kerülhet az olajtartály és az MGU-K, így az autó hátulja elméletileg szűkebb lehetne, ami nagy segítséget jelenthet a következő autó tervezésekor, hiszen így az aerodinamikai szempontból előnyösebb lehet.
Egy esetleges új erőforrás beszerelése viszont mindenképpen rajtbüntetést eredményezne a versenyzők számára, hiszen Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is az utolsó olyan egységet használja, amit a szabályok megengednek. Ráadásul a portál szerint új sebességváltót is be kell szerelni a változások miatt, ami további rajtbüntetést eredményez. Ez az összetettben a 2. helyen álló Vettelnek kifejezetten rosszul jönne, így lehet, hogy először csak Räikkönen kapja majd meg az új erőforrást.
„Austin kapcsán gondolkodunk ezen” – mondta a motorcseréről Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke. Hozzátette, hogy figyelembe veszik Vettel helyzetét is, illetve „alapos számításokat kell végeznünk, mielőtt meghozzuk a döntést.” Ez lehet a Ferrari idei utolsó jelentős motorfejlesztése, miután a Mercedeshez hasonlóan legutóbb ők is Monzában frissítették a használatban lévő változatot, de továbbra is csak üldözni tudják a szintén fejlődő Ezüstnyilakat.
Vettel még a Japán Nagydíjon azt nyilatkozta, hogy bár „az idén is sikereket érhetünk el, úgyhogy ki kell használnunk a helyzetet, a jövő évre is a lehető legjobban fel kell készülnünk, hogy ismét előre léphessünk. Versenyzőként persze nem akarok tízhelyes rajtbüntetést kapni. Egyszerűen furcsa érzés, ha az embert elmarasztalják, amikor nem bűnös” – jelentette ki a négyszeres bajnok, aki jelenleg 7 ponttal előzi meg a 3. helyezett Nico Rosberget a pontversenyben.
Arrivabene egyébként Szocsiban elismerte, hogy a Ferrari már a 2016-os felkészülésre csoportosította át az erőforrásait.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!