A Mercedes az Olasz Nagydíjon fejlesztett motorokat vetett be, de hiába telt el azóta további három verseny, a partnercsapataik még nem kapták meg az új verziót. A Williamsnél elismerték, egyelőre ők sem tudják, hogy idén egyáltalán hozzáférnek-e a fejlesztett erőforráshoz, hiszen a Mercedes velük sem közölt erről információkat.
Felmerült a gyanú, hogy a Mercedes azért csak a gyári csapatába szereli be az új motort, mert nem akarja közelebb engedni magához a hajtásláncukat használó többi istállót, főleg a Williamst. A Mercedes főnöke, Toto Wolff szerint azonban szó sincs erről: egyszerűen nem tartják olyan megbízhatónak az új motort, hogy a három partnercsapatuknak nyugodt szívvel odaadják. A Mercedes hajtáslánca valóban többször elromlott a debütálása óta, pedig az Olasz Nagydíjig feltűnően megbízhatóak voltak az autóik.
„Láthatták, mi történt velünk Szingapúrban, Monzában és a többi versenyen" – sorolta Wolff. „Eldöntöttük, hogy bevetünk egy fejlesztett motort, amellyel már a következő idényre kísérletezünk. Nem tehetjük meg ugyanezt az ügyfélcsapatainkkal, hiszen nagy a kiesés veszélye."
Wolff elmondta, az egyenlőség jegyében a Mercedes egyszerre adná oda mindhárom ügyfélcsapatának az új motort, de ennek még nem jött el az ideje. „Egy kísérleti motorból nem építünk egyszerre nyolcat, hiszen előfordulhat, hogy rossz irányba haladunk" – magyarázta. „Ez ilyen egyszerű. Biztosíthatok mindenkit, hogy mi sem egy csodamotort használunk, semmi rendkívüli nincs benne. A Williamsnél lényegesen jobbak vagyunk, de ez korábban is így volt."
Wolff továbbá újra elmondta, hogy a Mercedes jövőre szívesen indít harmadik autót, ha valamelyik csapat kihullása miatt csökken a mezőny létszáma. Bár egyesek szerint már túl késő van ahhoz, hogy 2016-ra néhány csapat egy harmadik autót is felkészítsen, Wolff szerint ennek továbbra sincs akadálya.
„Csak azzal kapcsolatban merülhet fel kérdés, hogyan finanszírozzuk az extra autó bevetését. Logisztikailag megoldható lenne" – mondta Wolff, aki az anyagiak miatt sem aggódik. „Nemrég az összes csapatot megkérték, hogy végezze el a számításokat. Pénzügyileg sem lenne akadálya."
Wolff szerint az istállók és a feltörekvő fiatal tehetségek is jól járnának a harmadik autók indításával. „A csapatok többet szerepelnének a tévéközvetítésekben, nagyobb figyelem irányulna rájuk" – vélekedett. „A fiatal versenyzők is lehetőséget kapnának arra, hogy az utánpótlás-kategóriákból előrelépve kipróbálják magukat egy versenyképes autóban. Az utóbbi időben nem sok fiatal pilóta jutott el a Forma-1-ig a Red Bull versenyzőin kívül. Pedig sok srác megérdemelne egy lehetőséget az F1-ben, a harmadik autók megoldást jelentenének erre. Ráadásul a legjobb versenyzőkéhez lehetne viszonyítani a képességeiket."
Wolff reméli, hogy egyik istállótól sem kell elbúcsúznunk az idény végén, de szerinte a jelenlegi mezőnyt is bővíteni lehetne néhány extra autóval. „Akár itt lesz a Red Bull, akár nem, én szívesebben látnék egy 26-28 autós rajtrácsot" – mondta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!