Vágólapra másolva!
Fontosnak tartja megérteni, hogy miért tudott becsúszni a bálák alá a Toro Rosso az Orosz Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén.

Sebastian Vettel a Forma-1-es pályákon használt védművek átvizsgálását sürgeti Carlos Sainz szombat délelőtti balesete után, mert szerinte ki kell deríteni, hogy a Toro Rosso miért volt képes becsúszni az orosz pálya mellett elhelyezett, energiaelnyelő TecPro bálák alá.

Ez nemcsak azért volt aggályos, mert Sainz feje a becsapódástól megsérülhetett volna, hanem azért is, mert kb. negyedóráig tartott, mire sikerült leemelni az autóról a bálákat, és az orvosok hozzáférhettek a szerencsétlenül járt pilótához, akiről utóbb kiderült, hogy nem szenvedett semmilyen sérülést. Monacóban a csapattársa, Max Verstappen is frontálisan ütközött a célegyenes végén lévő TecPro falnak, de az ő autója nem csúszott be alá.

„Örülök, hogy rendben van. Jó lenne, ha már holnap újra itt lehetne velünk, bár egy ilyen kemény becsapódás után bölcsebb türelmesnek lenni" – mondta Vettel Sainzról, aki kihagyta az időmérőt, de szeretne rajthoz állni az Orosz Nagydíjon. „Sokkoló volt látni, hogy milyen mélyen befúródott a falba, és az autóját maguk alá temették a bálák. Max monacói balesete során másképp működött a védmű, mint most, és meg kell értenünk, hogy miért. A bálák nem úgy vannak kitalálva, hogy beengedjék maguk alá az autókat."

Ám a jelenség szombat délután, a GP2-es versenyen megismétlődött, amikor az első körben többen balesetet szenvedtek, és némelyik autó ugyancsak befúródott a speciális rögzítést igénylő TecPro fal alá. Erre Verstappen szerint is megoldást kell találni, mert „nem ideális."

„Szerintem nem szabadna megtörténnie, hogy a fal felnyomódik. Így a pilóta feje nekicsapódhat" – mutatott rá. „Biztosra veszem, hogy a legközelebbi versenyzői találkozón beszélni fogunk róla. Aztán majd jövőre megoldják..."

Nehéz féktáv

Az első vizsgálatok szerint Sainz nem műszaki hiba miatt vesztette el az uralmát az autója felett. A balesete a 13-as kanyarnál történt, amelyhez egy balra forduló ív mentén kell lassítani, ráadásul ez az egyik kijelölt DRS-zóna is a pályán. A hátsó szárny felső terelőlapja rendszerint magától lecsapódik, amint a versenyző elveszi a gázt, Verstappen azonban utalt rá, hogy itt a már a féktáv előtt fellépő oldalterhelés miatt alkalmasint manuálisan kell visszacsukni.

Nem véletlen, hogy annál a kanyarnál követik el a legtöbb vezetési hibát.

„Én nem éreztem ott semmi különöset az autómon, ez a továbbiak szempontjából fontos" – magyarázta Verstappen. „De értem, hogy mi történhetett, mert a DRS ott nyitva van, és megpróbáljuk minél tovább nyitva is tartani, mielőtt lekapcsoljuk, aztán egy nagyon trükkös féktáv jön, ahol könnyű blokkolni az első kerekeket. Ezért simán el lehet találni a falat. Ha a gumik elveszítik a kapcsolatot az aszfalttal, nehéz rendesen fékezni."

Sainz a balesete ellenére is versenyezni szeretne - katt a galériához! Forrás: AFP/Yuriko Nakao

A Toro Rosso nem zárta ki, hogy Sainz elindulhat az Orosz Nagydíjon, ha a sportfelügyelők méltányosságból megadják neki a rajtengedélyt, de a szombat éjszakát elővigyázatosságból a kórházban kell töltenie, és csak utána döntenek majd a részvételéről.

„Csak ijesztő volt, ami történt. Végig magamnál voltam" – mesélte szombat este Sainz, aki elismerte, hogy itt-ott megütötte magát. „Próbáltam beszélni a csapathoz a rádión a bálák alól, de nem halottak, ezért aggódni kezdtem, mert féltem, hogy azt fogják hinni, komolyabb bajom esett."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!