Már az FIA is kezdeményezte, hogy a független gyártók számára kiírjanak egy pályázatot valamilyen alternatív, leegyszerűsített F1-es motorformulára vonatkozóan, értesült a Motorsport.com. A szaklap szerint valószínűleg
egy 2,2-literes V6-os, szimpla KERS-szel szerelt ikerturbókra gondoltak,
a terv azonban nem dob mentőövet a Red Bullnak, mert legkorábban 2017-től valósulhatna meg – előtte legfeljebb az összes csapat hozzájárulásával, amire kevés az esély, ráadásul a fejlesztéshez is több időre van szükség.
A motorgyártók legutóbbi, Genfben tartott ülésükön nem támogatták egy alternatív motorformula bevezetését, de nem járultak hozzá ahhoz sem, hogy korlátozzák a jelenlegi, bonyolult hibrid hajtásláncok eladási árát. Ez kilátástalan helyzetbe hozza az anyagi nehézségekkel küszködő kisebb csapatokat, és hozzájárulhatott az FIA döntéséhez. Bernie Ecclestone épp a héten jegyezte meg, hogy úgy érzi,
a szervezet elnöke, Jean Todt is belátta végre: cselekednie kell,
mert független motorszállító nélkül a sport egyre veszélyesebb helyzetbe kerül. Habár az F1 nagyura felvetette a régi V8-asok felélesztésének lehetőségét is, ehhez a hibrid turbókat kezdettől fogva támogató FIA aligha járulna hozzá.
A gyári csapatok képviselői mind egyetértenek abban, hogy a jelenlegi motorformula bevezetése szükséges és helyes volt. Így gondolja a Red Bull főnöke, Christian Horner is.
Ezek a motorok hihetetlen szerkezetek, és szerintem a fejlesztések során igenis a jövőbe kell néznünk, nem a múltba
– jelentette ki. „Vannak azért olyan tulajdonságaik, amelyeken lehetne csiszolni. Én is szeretném, ha hangosabbak és olcsóbbak lennének." A McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier pedig emlékeztetett rá, hogy a Hondát éppen az autóipari szempontból is érdekes hibrid turbók vonzották a Forma-1-be.
Habár az IndyCarban is 2,2-literes V6-os ikerturbó motorokat használnak,
amelyeket kb. 4 ezer kilométeres élettartamra terveztek, szakértők valószínűtlennek tartják, hogy ezeket az F1-hez lehetne igazítani. Az egyik gyártó, a Chevrolet Racing főnöke, Chris Berube szerint egy hagyományos F1-es KERS-t sem lenne könnyű az IndyCar-os motorokhoz kapcsolni, mert „ez nem úgy működik, mint a Lego." A marketing szempontjából ugyancsak problematikus lenne akár a Chevrolet, akár a Honda Performance Development szereplése a világbajnoki sorozatban, még átcímkézett motorokkal is.
KERS nélkül a kb. 700 lóerős IndyCar-motorok nem rúghatnának labdába a modern F1-es hibridek ellen,
de a kétféle motortechnológia kiegyensúlyozása mindenképpen komoly kihívás lenne.
A Cosworth főnöke, Kevin Kalkhoven a Motorsport.com-nak pénteken elismerte, hogy tárgyal a lehetőségről az F1 kulcsszereplőivel, de hangsúlyozta, hogy a fejlesztési költségeket nem tudnák önállóan fedezni. A KERS-szel kapcsolatban viszont nem osztotta Berube véleményét: szerinte egy MGU-K-t nem elképzelhetetlen hozzácsatolni egy hagyományos turbómotorhoz, „bár az MGU-H már egy másik történet."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!